Sabeu en què consisteix el projecte “Música als passadissos”?

Entrevistem en Salva Pérez, el professor de Música del nostre centre, perquè ens parli sobre un nou projecte que impulsa juntament amb els alumnes de 4t d’ESO en l’optativa de Música.

El professor de Música Salva Pérez

Foto feta per Tomás Perazza i escrit per Paula Torralba, Gisèle Cartró, Leire Chávez i Tomás Perazza

La música és molt important en les nostres vides i no hi podria faltar al nostre institut. Cada cinquanta minuts aproximadament, sona una cançó diferent. I per què? Qui ho ha decidit?

A l’assignatura de Música, els alumnes de 4t de l’ESO ens estan preparant el projecte “Música als passadisos”, gràcies al qual podrem escoltar cada dia cançons ben interessants.

Per tot plegat, entrevistem el nostre professor de Música, en Salva Pérez, perquè ens expliqui l’objectiu d’aquest projecte.

En què consisteix el projecte “Música als passadissos” i en què t’has basat?

A l’institut Baix a mar no hi ha timbre sinó que, a cada canvi de classe, sona música. Com que hi havia algú que opinava que no li agradava la música que es podia escoltar, però alhora ningú no se’n volia fer responsable, hem impulsat el projecte.

Calculem que, en total, durant el curs la suma de totes les cançons que sonen com a timbre són 2.500, fet que és molt, i aquesta circumstància ens demostra que realment és molt important.

En aquest projecte farem un quadrant anual de la música que escoltarem entre els canvis de classe. I a més, els alumnes de 4t d’ESO seran avaluats per aquesta feina.

La idea va ser teva, dels alumnes o de direcció?

És una mica de tots, perquè des que va marxar el professor de Català Jordi Colell, que era qui se nencarregava, ningú no ho havia fet. És veritat que hi ha hagut dies que alguns professors la hi han posada, i d’altres que també ho han fet els conserges, però ningú no havia liderat el projecte.

Llavors la directora em va demanar si hi havia cap possibilitat que me n’encarregués, i jo ho vaig comentar als alumnes de 4t d’ESO, que els va agradar com a idea, i a partir d’allà vam començar a treballar-ho.

Quines són les primers cançons que podem escoltar daquesta iniciativa?

Ja hem acabat d’enllestir-ho i aquesta mateixa setmana [del 28 al 31 d’octubre] esteu escoltant cançons del grup Queen. La setmana vinent, canviarem d’estils, que oscil·laran entre rock, pop… En resum, una barreja de totes les que haurem escollit entre els alumnes i jo, com a professor, i que seran ben variades.

NOTA: Ben aviat, al mateix web de l’institut podreu anar llegint la llista de cançons de la setmana.