Sabem què és el projecte FAIG. Article escrit per les alumnes Mar Sánchez i Júlia Moll

Text escrit per Mar Sánchez i Júlia Moll

El projecte FAIG (Fent per Aprendre Imaginant Globalment) és un projecte que pertany al CESIRE (centre de recursos pedagògics específics de suport a la innovació i a la recerca educativa), en què el Departament d’Educació ha triat trenta-cinc centre educatius (escoles i instituts) de tot Catalunya. El nostre institut ha estat un dels escollits com a centre pilot.

L’objectiu d’aquest projecte és actualitzar la metodologia d’ensenyament mitjançant l’aplicació d’un sistema d’aprenentatge basat en projectes i el sistema anomenat Marker. La finalitat és que les màquines, com ara impressores 3D o aparells de comunicació audiovisual, entre d’altres, puguin ajudar a millorar els resultats finals dels projectes.

Les professores Mònica Catasus i Núria Sánchez, juntament amb l’equip directiu, són les encarregades de formar-se a partir de videoconferències i reunions de les empreses FABLAB, en la qual ensenyen el funcionament de les màquines tecnològiques, i també la HTH High Tech High, situada a San Diego, Califòrnia, EUA. D’aquesta manera poden veure diferents models d’escoles que ja treballen amb l’aprenentatge basat en projectes. A més, el mateix CESIRE envia personal als centres educatius pilots per donar eines o consells perquè puguin aplicar-ho amb èxit.

L’Institut Baix a mar vol aconseguir posar-ho en marxa cap a finals d’aquest curs escolar. Durant els pròxims 4 anys s’afegiran 120 centres més, els quals seran guiats pels centres que aquest any han sigut centres pilots.

Com a alumnes, esperem que el projecte FAIG ajudi els estudiants a aprendre d’una manera diferent i motivadora.

Aquí teniu un enllaç en què podreu veure un vídeo sobre el projecte FAIG, el procediment i diferents opinions d’alumnes: