Roger Grau: “A la Mostra1, les tasques individuals acaben generant un acte gran”

Entrevista feta per Àlex Arroyo

1.- Explica’ns què té de diferent aquesta ‘Mostra1’ (que és la 5a), respecte de les anteriors.

Totes són diferents. Primer, perquè els alumnes són diferents, tot i que l’estructura és semblant a la dels altres anys, però cada any les conferències i les coses que es presenten varien. Tota l’estructura és la mateixa, però, clar, cada any, el que aporten els alumnes de cada generació canvia.

2.- Què destacaries del que aprenen els alumnes fent el treball de síntesi?

L’objectiu és que aprenguin que la feina de cadascú, individualment, o en petit grup, acaba generant un acte que és molt gran, i que és molt potent. Dit amb altres paraules, més enllà del temari concret que cada comissió aprèn, la de continguts, la de com gestionar una cuina, la de fer de periodista, la de ser capaç de produir materials de marxandatge per després vendre, aprenem que el gra de sorra individual acaba creant un acte molt important i maco.

3.- Digues-nos què t’agrada més a l’hora de coordinar la ‘Mostra1’.

No t’ho sabria dir, i jo aquests dies, la veritat, és que m’ho he passat molt bé. Soc a la comissió de Continguts, però després tots els profes ho coordinem tot. Ell més interessant, sobretot ara, el dia abans, és que esperem que surti molt bé, com ha anat tot.

4.- Sabem que el 19 de juny, el dia de la Mostra1, és un dia de molts nervis. Què recomanaries als alumnes per portar-ho bé?

Els diria que els nervis sempre se solucionen treballant. Si tu has treballat i portes la feina al dia, i has fet el que tocava…, doncs, no passarà res. Evidentment sempre hi ha nervis, perquè presentar coses davant de persones que no són els teus companys, sinó que són els teus familiars, o altres professors, costa, oi? Però, sobretot, si tens la feina feta, després el tema dels nervis és més fàcil de gestionar.