Què t’amoïna a la vida? (Enquesta a 60 alumnes de l’institut Baix a mar)

Escrit per Gisèle Cartró

Descobreix les preocupacions dels alumnes del nostre centre

Als alumnes de l’institut Baix a mar els preocupa, en gran part, els estudis al centre escolar, el seu futur en el món laboral i altres aspectes generals com el masclisme i l’escalfament global.

Cada persona és un món. Cap vida és perfecta i, per això, hem volgut preguntar als alumnes del Baix a mar què els treu la son quan els preguntem quina preocupació els amoïna més.

Així que hem decidit anar classe per classe per preguntar-los-ho, i els alumnes ens han anat dient les seves preocupacions diàries.

Quan hem acabat, hem recollit totes les respostes i hem creat un gràfic:

Principalment podem observar que al 30% dels alumnes els preocupa bàsicament l’institut, les notes, els deures… És a dir, una xifra molt alta en comú, però força esperada.

A continuació, un 13% ens ha dit que el futur els preocupa especialment. I és així perquè pensen en la relació dels estudis amb el món laboral.

Una dada rellevant sorgida arran de parlar sobre el seu futur és que els joves enquestats esmentaven la família i problemàtiques personals, que no especificaven quines eren.

Finalment, ens ha cridat molt l’atenció algunes de les respostes restants, en què ens van esmentar el masclisme, l’escalfament global, la salut, la discriminació, les amistats, la família.

Però sobretot ens va sobtar l’apartat “RES”, en què un 9% dels alumnes confirmava que no tenien cap tipus de preocupació. D’entre aquest percentatge, un 7% eren alumnes de 14 anys.