#projectemar

El 19 de desembre passat es va realitzar l’exposició oberta a les famílies del #projectamar de 1r d’ESO. Aquest va ser el punt i final d’una setmana molt intensa de treball al voltant del Mar Mediterrani, que es va dividir en 4 eixos de treball:

• ciència
  • història
  • geografia
  • cultura

El projecte va començar el dia 12 amb unes dinàmiques de pensament i amb les aportacions de diversos experts externs al centre que van ser el punt de partida del projecte:

• Eix ciència: Naina Álvarez (ex alumna del Baix a Mar),  Irene Giralt, Dani Ortega, Juan Carlos García – Ciències del Mar de la UB.

• Eix història: Joan Garcia. Arqueòleg del jaciment iber d’Adarró. Van realitzar una visita al jaciment.

Resultado de imagen de jaciment d'adarro

• Eix geografia: Centre d’Estudis del Mar – Port pesquer de Vilanova i la Geltrú. Visita al Port de Vilanova.

Resultado de imagen de port de vilanova

• Eix cultura: Joan Ignasi Gómez – Gaudeix la Festa de la Xarxa de Televisions Locals. Conferència sobre elements culturals comuns a través de la Mediterrània.

Després dels punts de partida el grups es van posar a treballar en el projecte que havien triat. Aquí podeu veure els treballs a realitzar:

Projectes
 Dieta Mediterrània 1
Dieta Mediterrània 2
Patrimoni Inmaterial
Festes i tradicions
Turisme
Maqueta batimètrica
Mostra de sorres
La mar d’envasos!
La mar estava salada
Quanta aigua hi ha al Mediterrani?
Ports de la Mediterrània
La pesca a la Mediterrània
Mitologia a la Mediterrània
Rius, muntanyes i serralades de la Mediterrània
Jocs de la Mediterrània
Parlem de grecs i romans
Quina ciutat sòc?
La galeria del temps a la mediterrània
Reporters de la mediterrània
La platja d’abans

Començaven un dies intensos!

preparant el mapa del joc
mapa de sorres

molta feina amb la maqueta batimètrica

A mig projecte es va realitzar una primera parada en el camí en el qual els grups s’explicaven entre ells els treballs realitzats i eren avaluats pels seus companys i pel professorat. A partir d’aquí es generaven propostes de millora del projecte. Podeu observar com explicaven el seu treball a altres companys i llavors rebien un retorn per tal de millorar el projecte.

Després del procés de millora es van realitzar presentacions orals del seu projecte amb l’objectiu de que els companys d’altres eixos puguessin saber en que havia treballat cadascú i aprendre nous continguts diferents als que havien desenvolupat. A continuació teniu un exemple de presentació el grup “Per què l’aigua del mar és salada”

Finalment el dia 19 de desembre es va realitzar una exposició del projecte oberta a les famílies del centre. Va ser una gran jornada d’aprenentatge entre l’alumnat i les famílies!

1r d’ESO INS Baix a Mar