Per què va passar el terratrèmol de Síria i Turquia?

Text i vídeos: Suri Cepeda i Andy de Armas

L’alumant de 1r de batxillerat, des de la matèria de Reptes Científics Actuals, està duent a terme un projecte en el qual volen explicar la causa dels terratrèmols de Síria i Turquia. I ho fa a través d’un model que ha construït a l’aula. El propòsit d’aquest projecte és que tots puguem entendre què ha passat, que prenguem consciència de la situació i ens plantegem què podem fer per ajudar a tirar endavant la població que ho ha patit.

Però per explicar-vos millor tot sobre aquest treball, hem entrevistat dues alumnes que participen en aquest projecte, la Ioana Pop i l’Ary Pons.

Cliqueu damunt de la imatge per veure’n el vídeo

Seguidament, juntament amb el projecte de la maqueta, l’alumnat també ha fet un vídeo [vegeu-lo a baix]. Per posar-lo en context, us volem explicar quina va ser la situació. El 6 de febrer passat, dos terratrèmols van sacsejar la zona fronterera entre Turquia i Síria, amb una xifra encara estimada de vora 50.000 persones mortes i ferides.

Cliqueu damunt de la imatge per veure’n el vídeo