Per què les extraescolars són tan cares? (article d’opinió)

Escrit per Laura Pedreño

Les extraescolars són aquelles activitats que, com bé indica el seu nom, es fan fora d’horari escolar. Com podria ser tocar instruments, jugar esports… I, per a mi, tenen un preu massa alt.

Quan som joves és molt important fer esport per entrenar-nos i estar sans físicament, i també és imprescindible enfortir el nostre cervell i estimular-lo amb coses que ens agraden, com podria ser la música a més a més de que ens ensenyen a l’escola o l’institut.

Com que fer activitats addicionals és tan important, és molt injust que no estigui a l’abast de tothom. Els preus establerts als llocs on es fan les extraescolars són força elevats, i hi ha famílies que no poden arribar a pagar aquella quantitat de diners i, per tant, els joves es queden sense poder fer allò que els agrada.

Per exemple, per experiència pròpia, sé que fer una hora a la semana de música a una escola privada costa entre 85 i 100 euros al mes.

És veritat que, en aquest cas, la Generalitat, subvenciona, amb ajudes, algunes famílies que ho demanen, però no sempre és així.

És veritat que les empreses que porten les activitats han de pagar les despeses que aquestes proporcionen, però encara així les veig molt cares.

I crec que, com menys persones, el preu és més alt, i si l’abaixen, la demanda seria més gran i guanyarien igual o més quantitat que com està ara.

Potser l’Estat podria invertir més quantitat de diners en subvencions per a les famílies.

En conclusió, si apliquessin un canvi en preus, o les ajudes per part del Govern fossin més bones, moltes més criatures i adolescents podrien gaudir de les activitats que els agraden.

Aquests canvis també podrien influir positivament en l’addicció dels joves d’avui als telèfons, ordinadors, consoles, és a dir, pantalles en general, perquè el temps lliure es reduiria però fent coses bones per a la salut i més productives.