Necessites preparar-te per a un examen? Us expliquem com fer-ho

Escrit per Gisèle Cartró

Avui portem uns quants consells que et podran ajudar a ser més eficient.

Tant si ets a l’escola, a l’institut, a la universitat, en un màster o en qualsevol altre curs, segurament valoraran el teu progrés amb exàmens.

Podem pensar que és injust valorar la capacitat d’una persona per les notes que tregui en un test però així funciona el sistema educatiu d’avui en dia. El mercat laboral utilitza l’expedient acadèmic com a filtre per a només entrevistar els més qualificats segons les seves notes. Així que malauradament ens toca adaptar-nos a aquest sistema.

Avui us portem uns dels molt consells extrets del blog “educalive”, de la universitat Miguel Hernández d’Alacant, que us podran a ajudar molt a l’hora d’estudiar. Tot i que si tens experiència ja te’ls deus saber de memòria.

Primerament, un consell que ens han repetit moltíssimes vegades: escolteu a classe. És molt important entendre què s’hi està impartint a classe, fer preguntes i que ens quedi tot ben clar perquè a l’hora d’estudiar serà molt més fàcil aprendre-ho tot.

Un altre aspecte al qual hem de donar molta importància és el lloc d’estudi, ja que és fonamental per a una bona concentració. Pots estudiar en una biblioteca o bé casa teva però és recomanable sempre que tingui llum natural i molta tranquil·litat, ja sigui amb música relaxant o bé en silenci.

Un altre fet que cal tenir en compte és que estudiar durant moltes hores seguides no és una bona idea, ja que el nostre cervell ha de descansar, així que és millor anar fent descansos amb força freqüencia, això sí, sense despistar-nos.

L'Iris Calvo, estudiant les declinacions de Llatí a classe

Per continuar, estudiar amb antelació fa la vida més fàcil. És a dir, si repasseu cada dia el que estudieu a classe, serà més senzill que estudiar-ho de cop abans de l’examen.

Tot i tenir-ho complicat perquè som en un centre on treballem amb Ipads, és millor no estudiar des d’un dispositiu mòbil ja que està demostrat que aprenem i retenim  la informació quan estudiem en un paper i escrivim, subratllem o dibuixem a sobre. En cas de tenir els apunts digitalitzats, una bona tècnica seria passar-los a la llibreta així estudiem mentre escrivint i, a més, els tindrem en paper per poder-ho repassar.

Mapes conceptuals, gràfics, graelles i esquemes també són bons aliats a l’hora d’estudiar.

Per acabar, mai no se’ns pot oblidar alimentar-nos bé, a més de beure aigua i dormir com a mínim set/vuit hores al dia.

Molta sort!