Luca Zucconi Roig: “M’agrada la creativitat i voldria dedicar-m’hi”

És un alumne de 4t d’ESO de l’Institut Baix a mar de Vilanova i la Geltrú, que ens parla sobre ell i la seva vida dins i fora d’horari lectiu.

Entrevista feta per Laura Pedreño

T’agrada l’institut? Com et van les classes?

M’encanta. Les classes em van regular, però jo crec que amb una mica d’esforç ho puc treure endavant.

Quines són les teves assignatures preferides?

Són dibuix, català i castellà.

Saps què faràs després de l’institut?

Penso que faré un Batxillerat artístic ja que m’agrada la creativitat. A més, la ciència i les mates no estan fetes per a mi.

A què et vols dedicar quan siguis gran?

El meu somni és dedicar-me a la música, però com que ho veig difícil, encara no ho tinc gaire clar. Suposo que amb els anys ja ho tindré més clar.

Dels quatre cursos de l’ESO, quin creus que és el més fàcil?

Aquest any el veig molt fàcil, però crec que 1r d’ESO ho era molt més, perquè hi havia menys conceptes per estudiar.

Què opines de la cantina d’aquest any?

No m’agrada, perquè han substituït una persona per una màquina i, a part d’això, s’acumula la gent i és un caos.

Fora de l’institut, fas cap extraescolar o cap activitat?

Sí, faig futbol.

A quin equip jugues?

A la Base Fundació Vilanova.

Et torno a fer preguntes sobre l’institut. Creus que ens posen massa deures?

No. Al contrari, crec que els professors en posen massa pocs.

Vas a classes de repàs?

Sí, vaig a anglès una hora a la setmana.

Quina música escoltes?

Normalment, escolto trap, però quan em ve de gust desconnectar escolto música més comercial.

Quins grups o cantants són els que més t’agraden?

Lil pump i després els més comercials, m’agranden Dua Lipa, Drake…

Tens cap altra afició a part del futbol?

Quan puc, faig música però no ho concideraria una afició, perquè no és un tema al qual dediqui tot el temps lliure que tinc ja que també jugo a la Play i aquestes coses que fem els nois de quinze anys.

Fas música? De quin tipus?

Faig trap. [Vegeu-ne un vídeo en aquest enllaç]

I creus que et va bé?

Això t’ho diré d’aquí uns anys; ara mateix no et podria dir si em va bé. De moment m’he guanyat uns quants “haters”, és a dir unes quantes persones que em critiquen.

Com creus que és tenir una relació dins de l’institut?

Jo he viscut aquesta sensació i crec que està bé perquè veus la persona que t’agrada cada dia però després a l’hora de deixar-ho, doncs també la veus i llavors no és gaire còmode.

Tens mascotes?

Sí, tinc un gat gros.

I el cuides tu? Li dediques el teu temps?

Bé, m’hi ajuda una mica la meva mare.

Com t’imagines d’aquí a uns anys?

Espero tenir un bon treball, guanyar els meus diners i tenir una bona vida. A veure, espero dedicar-me a alguna cosa.

Per últim, tens una bona relació amb la teva família?

Si, a més quan hi ha cap problema, ho arreglem entre tots i ho acabem solucionant.