Llegiu “L’expedició del doctor Balmis”

L’escriptora María Solar va estrenar dimecres 24 de gener al Teatre Principal el premi Menjallibres, en què participen alumnes de 1r d’ESO de l’INS Baix a Mar i també de la resta d’instituts de Vilanova i la Geltrú.

El Menjallibres és una iniciativa de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l’IMET, que volen impulsar la difusió i la lectura de la literatura entre els adolescents. El funcionament del Menjallibres és que els alumnes escollits per cada institut assisteixen a les xerrades que fan els autors (seleccionats pels organitzadors), a més de llegir-ne també l’obra triada. Enguany n’hi haurà un total de tres, i després d’haver escoltat i llegit els autors, els alumnes participants voten quin és el millor, segons la seva opinió.

María Solar va explicar com es va inspirar a l’hora d’escriure “L’expedició del doctor Balmis” (Bromera). Tot va començar a partir de conèixer el reportatge que havien escrit dos companys seus sobre el descobriment de la vacuna de la verola.

Corria el 2006, quan ella va quedar atrapada en aquesta història, i va començar a investigar-ne pel seu compte. El resultat és un llibre que atrapa des de la primera línia, que té criatures com a protagonistes, i que emociona per la gran aventura que va suposar fer arribar la vacuna de la verola des de l’Estat espanyol fins a Nord-Amèrica.

No us en revelem el final, però us diem que si no haguessin estat per una vintena de criatures, no s’hagués aconseguit!

Per acabar, la María Solar va aconseguir posar-se els alumnes a la butxaca perquè va començar parlant en català, malgrat que ella és gallega. Va defensar que a les escoles s’hauria de poder estudiar els idiomes de l’Estat. De fet, va demostrar que el públic l’entenia perfectament quan va parlar en gallec.

També va enlluernar els alumnes per la seva carrera professional. La María és biòloga, periodista i mestra de Primària, tres professions que assegura que li han servit sempre en tot. De fet, en la mateixa novel·la, L’expedició del doctor Balmis”, hi ha un bon compendi de tota la seva formació professional.

Us animeu a llegir-la? Els alumnes de 1r d’ESO ja ho han fet!