Text escrit per Mar Sánchez, Suri Cepeda, Andy de Armas i Eduardo Álvarez
El 12 de gener a la una de la matinada va sortir la cançó de Shakira més inesperada fins avui, Bizarrap Session. Curiosament dos dies, la cantant anunciava a les xarxes socials la music session, en què explicava el malestar que sentia per la seva exparella.
Posem-hi context a tot plegat: el dia 4 de juny es confirmava oficialment la separació entre la cantant colombiana i l’exfutbolista del FCB Gerard Piqué, una relació de 12 anys i amb dos fills, que acabava oficialment perquè un mes abans hi havia hagut rumors que ho asseguraven. Per les xarxes socials també es va fer saber que la cantant havia fet fora de la casa compartida la parella per una presumpta infidelitat, la qual dies després ja no era un rumor, sinó quees confirmava haver vist l’exjugador amb Clara Chia, una noia deu anys més jove que ell.
En poques hores, la cançó del compositor i productor Bizarrap va fulminar expectatives. Les xarxes s’omplien de comentaris, “memes”, i tots els mitjans de comunicació omplien pàgines escrivint sobre el tema. Actualment, la cançó ha aconseguit una xifra de 184 M de visites i 8,7 M de likes. I per això està situat en el número 1 en tendències, tant en la plataforma de YouTube com en la plataforma de Spotify. La cançó fins i tot té el seu propi trend en la xarxa Tik Tok; és més, no pare de sortir-ne de nous.
El primer que es va crear va ser un ball, després uns altres com cantar la part de “Del amor al odio hay un paso….” O fins i tot modificar la cançó per anomenar una exparella. Aquest fet quedaria de la següent manera: “tiene nombre de persona buena, clara-mente no es como suena” passaria a “tiene nombre de persona buena, pepe-mente no es como suena”.
A continuació els deixarem un parell de vídeos sobre aquests trends:
Ball:
https://vm.tiktok.com/ZMYR2p587/
https://vm.tiktok.com/ZMYR2nhYF/
Cantar la cançó:
https://vm.tiktok.com/ZMYR2bsgX/
Trends de paròdia:
https://twitter.com/evelyncarmona/status/1617329507022811136?s=61&t=HtIFSY78N84WJ5B4_pWe5A
https://vm.tiktok.com/ZMYNMBvbQ/
A part dels trends de Tik Tok, hem pogut veure una gran quantitat de memes creats per marques. En el següent enllaç de Twitter podreu veure’ls tots.
Twitter fil amb marcas implicades
Sobre el contingut de la cançó: quines són les directes o indirectes que la cantant diu a l’exparella?:
Per continuar, cal dir que, amb la cançó, també s’ha difós un presumpte plagi per part de la cantant Shakira d’una altra cançño. La tonada és sospitosament semblant a la sessió prèviament esmentada
La resposta de l’exjugador ha estat també per sucar-hi pa. De fet, s’ha mostrat tant en xarxes socials com en el seu dia a dia que no li ha importat, i que s’ha mostrat indiferent després de la cançó.
Bé, indiferent del tot, no, perquè l’exjugador s’ha rigut de la cançó, i ho va fer enmig d’un directe en l’aplicació Twich. També ha aparegut conduint un Renault Twingo.
A més a més, ha fet una segona col·laboració amb una marca, concretament Casio, la qual ha proporcionat un rellotge a tots els participants de la lliga organitzada per l’exfutbolista Gerard Piqué. A continuació podeu veure el clip en què Piqué dona la sorpresa al seu grup:
https://vm.tiktok.com/ZMYNjaBX3/
Però, atenció, perquè Piqué es va inventar l’acord amb Casio, cosa que a la marca no li ha fetgaire gràcia:
En conclusió, aquesta cançó ha suposat una gran polèmica, que ha recorregut tot el món, i ha sigut un gran tema de conversa en molts casos. Per tot plegat, només podem que esperem amb ganes la propera cançó.
Cliqueu damunt de la imatge per escoltar les opinions sobre el tema d’alguns professors i alumnes del nostre institut: