La fundadora de l’ONG dedicada als gossos llebrers, Ester Callol, fa una xerrada a l’alumnat de 3r d’ESO de l’assignatura CAAD

Escrit per la professora Anna Brull

L’alumnat de 3r d’ESO de l’assignatura optativa CAAD, des de la qual es realitza un projecte d’aprenentatge i servei comunitari, van poder escoltar la xerrada a càrrec de la presidenta i fundadora de l’ONG Galgos 112 (gos llebrers), Ester Callol.

La xerrada va ser molt interessant i ens va posar sobre la taula una realitat molt crua, que és el fet que cada any milers de llebrers i gossos conillers (un tipus de gos de caça) són rebutjats i maltractats arreu de l’Estat. Molts són abandonats a la carretera; d’altres penjats pel coll, i encara a alguns altres els disparen i els deixen o morts o malferits.

L’ONG treballa per rescatar-los, curar-los i donar-los una vida digna. Galgos 112 té diverses delegacions arreu de l’Estat, però no tenen un refugi. Com que no reben cap mena de subvenció, és gràcies a les persones col·laboradores, voluntaris, cases d’acollida i les donacions econòmiques que reben de particulars que pot salvar molts gossos. Durant l’any passat, per exemple, en van salvar 300.

L’alumnat, impactats per la cruesa de les seves explicacions, van fer-li tot un seguit de preguntes entre les quals van trobar una visió final positiva quan la resposta sobre si els gossos aconsegueixen superar el trauma va ser que amb l’afecte de les famílies d’acollida i adoptants sí, sí que ho superen.

Per a més informació, podeu visitar-ne el web: