I si féssim dues hores seguides de cada assignatura? (article d’opinió)

Text: Aarón Ortega

Actualment, tots els centres educatius tenen un horari d’estudi semblant; a la Primària els alumnes entren a les 9 del matí, i segons sigui un centre públic o privat surten a les 12:30 o 13:00h. A la tarda, acostumen a acabar a les 17:00. Però què es fa en aquestes hores d’estudi?

Penso que a la Primària estan ben planificades, ja que el temari que s’ensenya no és gaire difícil. A més, som criatures i tenim menys coses per fer, i acostumem a entendre el que ens expliquen amb més facilitat i no tenim quasi o cap preocupació al nostre voltant, només anar a l’escola, amics, família i extraescolars.

Però què passa quan arribem a l’ESO? Els continguts que s’ensenyen es comencen a complicar i segurament hi haurà nens que tinguin problemes per entendre-ho tot i per això n’hi ha que s’apunten a classes de repàs. A l’ESO és quan poden arribar les repeticions de curs per no entendre les assignatures i, aleshores, arriba també la frustració. Penso que això és un punt greu, perquè també depèn de la personalitat de cadascú, ja que separar-te dels teus amics pot causar dificultats de relació amb nous companys.

Nosaltres passem 7 hores a l’institut, en les quals fem com a mínim 6 assignatures al dia, i penso que això podria ser un dels principals problemes en l’aprenentatge. Com a alumne de Batxillerat observo que una hora al dia per a una assignatura és poc temps, és a dir, pot ser el nostre rendiment milloraria si féssim dues hores seguides a la setmana cada dos dies. Els horaris seguirien igual, entrem a les 8 i sortim a les 14:30, però en comptes de fer 1 hora per assignatura en faríem 2. Opino que podríem avançar més temari en un dia, i, per tant, poder-ho entendre tot millor.

Sé que a tu que estàs llegint aquest article et pot semblar molt pesat això de fer una assignatura durant 2 hores seguides, però tot és qüestió d’acostumar-s’hi. Pot ser que el mètode que tenim ara per estudiar sigui bo, però penso que s’hauria de buscar una manera més bona amb la qual la gent no necessiti ajuda externa ni repetir ni res (com a mínim a l’ESO).

Finalment, penso que ensenyar tantes coses en un dia no és del tot eficaç, ja que si en una hora no entens la meitat del tema segurament l’endemà tinguis una petita frustració per no haver-lo entès i et costarà seguir la següent classe, i per això faig aquesta proposta.

Com a conclusió, no vull criticar el sistema educatiu, sinó implantar una proposta de millora per fer que l’alumnat que tingui dificultats per entendre els conceptes treballats a l’institut no els tinguin i que puguin treure millors notes i poder continuar els estudis que vulguin.