“Hem fet una bola de Nadal amb un mecanisme tecnològic”: Sara Tapia

Escrit per Dana Vallés

La professora Sara Tapia és tutora dels alumnes de segon d’ESO i alhora professora d’altres cursos d’ESO i de Batxillerat. Justament amb els alumnes de 2n d’ESO ha fet un projecte, molt adient per Nadal. Us expliquem quin és.

Quin és el teu objectiu de l’activitat que han fet els alumnes de 2n d’ESO?

El meu objectiu és competencial, perquè vull que els alumnes millorin i tinguin en compte més les seves habilitats. També treballo perquè els alumnes aspirin a fer un bon treball.

A l’hora de l’elaboració de la bola de l’arbre de Nadal, què treballeu exactament?

Amb aquest projecte no només treballem circuits, sinó que també hem de tenir coneixement sobre tots els components i el funcionament. També hem de saber fer un esquema per poder aplicar-ho a la realitat.

Què aprendran al llarg del curs amb l’assignatura de Tecnologia?

Al llarg de tot l’any, veurem diversos temes, com l’energia, els circuits, la producció d’energia a les indústries, fins i tot treballarem amb Scratch, que és un projecte educatiu de llenguatge de programació. I també intentarem portar-ho a la realitat utilitzant un tipus de plaques. En fi, treballarem un munt de temes més relacionats amb la tecnologia.

Els materials, els porten els alumnes o els proporciona l’institut?

Al començament de classes, els alumnes van abonar una quota per l’any escolar de 10 euros. D’aquesta quantitat, hi ha un percentatge que cobreix les despeses de material. L’altra part, la posa l’institut.

La bola de l’arbre de Nadal, només la fan els alumnes de 2n d’ESO?

Cada classe fa algun tipus de projecte, i tracto que estigui relacionat amb el tema que estem veient. Per ara, aquest és l’únic projecte de Nadal que estem fent.

D’altres projectes que engegaràs o que has fet, quin és el que t’agrada més?

Cada projecte està molt bé. En cada un hi ha treball i esforç. Allò que és important és la satisfacció de l’alumne quan treballa i també el seu resultat.

És la primera vegada que fas la creació de la bola de Nadal?

Si, aquest cop ha estat la primera vegada que el fem, perquè volia innovar i sobretot pensar en un projecte de cara a Nadal. Altres anys, per exemple, un dels projectes va ser una làmpada de llum.

Què n’opinen els alumnes?

Vem preguntar a dos alumnes de segon d’ESO, l’Íker Ascensio i la Mar Oropesa.

Què us ha semblat el projecte de la bola de Nadal?

Mar- M’ha agradat però he d’admetre que costava, ja que era complicat tallar peces i petits detalls. A més, per fer-ho bé, has de fer-ho amb paciència i cura. Jo mateix encara no he acabat.

Íker- Com ha dit la meva companya, sí que és veritat que has de tenir cura amb el tallat, però val la pena. El millor de tot és fer el ninot, perquè ha de ser molt original i has de pensar com fer-ho, pintar-ho. És entretingut.

Què heu après amb aquest projecte?

Íker i Mar- Hem après a utilizar eines de treball, i a seguir les instruccions; són la clau perquè surti bé.

Us ho heu passat bé?

Mar i Íker- Sí, i molt. El projecte és molt entretingut i interessant, però amb la companyia dels nostres amics, és molt millor.