Escrit per Dana Vallés, Denisa Zegrean, Gemma Carbonell, Júlia López, Marta Martín i
Miriam Jiménz, equip de la Revista Digital.
El primer dia que vam realitzar aquesta assignatura vam entrar a l’aula la Gemma, la Marta, la Júlia i la Denisa sense saber de què tractava exactament aquesta matèria.
La nostra primera impressió en relació a aquesta optativa va ser que crèiem que serien classes teòriques igual que d’altres, però no va ser així. La Trini ha volgut fer-nos aprendre d’una manera més dinàmica, efectiva i alhora més productiva i entretinguda.
En un principi ens va espantar la idea de crear una revista des de zero i haver-nos de repartir les tasques. La Gemma i la Denisa van triar ser entrevistadores; la Júlia va començar a escriure un conte que tractava de com una noia vivia el canvi de la primària a l’ESO, i la Marta es dedicava a fer la newsletter.
Érem molt poques persones i hi havia molta feina per fer, i aquest fet era una cosa que ens preocupava. Aquest problema es va solucionar amb l’arribada de la Dana i la Miriam, les quals van començar a fer articles i vídeos explicatius sobre normes ortogràfiques de la llengua catalana.
A poc a poc vam anar progressant i millorant en tots els aspectes fins a hores d’ara, que encara seguim treballant per a la “Revista Digital”.
A mesura que han anat passant les classes, ja ens hem acostumat a aquesta manera de treballar, ja sigui individualment, en grup o en parelles. Quan arribem a l’aula, ja sabem la feina que ens correspon a cada una. Quan l’acabem, li enviem a la nostra tutora perquè la revisi.
Cada dijous, després d’estar tota la setmana treballant-hi, pengem un nou número amb els diversos temes que hem estat tractant. És el dia amb més nervis, perquè hi ha cops que anem endarrerides i això provoca estrès. Tot i això, hem aconseguit els nostres objectius, encara que creiem que no hi ha molt interès per part dels alumnes en llegir-nos, i això és un fet que ens desmotiva.
Malgrat tot això, estem molt contentes d’aquest curs i de tot el que hem aconseguit, és a dir: hem après esciure millor, hem millorat l’ortografia i hem perfeccionat el tracte amb altres persones, sobretot amb professors, que són dels que més hem entrevistat.