“Estic orgullosa de la meva feina com a professora, perquè ensenyar és aprendre”. Entrevista a la mare de l’alumne Daniel Marín, de 3r A

Entrevista a Claire Bodgers (54 anys), mare de l’alumne Daniel Marín Bodgers, de 3r A

Claire Bodgers (54 anys), nascuda a Ashton-Under-Lyne, (Greater Manchester, Anglaterra) visita l’institut Baix a mar per explicar a la classe 3rvA en què consisteix la seva feina i quines són les seves aficions. Principalment els alumnes li pregunten sobre la seva arribada a Catalunya, i després li formulem qüestions sobre el seu temps lliure. També ens fa saber que viuen a les Roquetes.

Trinitat, professora de Català: Bon dia. Moltes gràcies per haver vingut, Claire. Vols presentar-te tu mateixa?

Claire: Hola! Soc la Claire Bodgers, tinc 54 anys i sóc la mare del Dani Marín.

Sílvia Prieto: Bon dia, Claire. Em presento. Soc la Sílvia Prieto, companya de classe del Dani, i voldria saber de què treballes.

Claire: Actualment treballo com a professora d’anglès en una acadèmia, encara que a causa de la pandèmia estic fent classes en línia en comptes de fer-les presencials.

Sílvia: Quant fa que treballes en aquesta feina?

Claire: Primer, deixeu-me que us digui, que vaig començar a treballar quan tenia 14 anys, però  en fa 16 que treballo com a professora en una acadèmia d’anglès.

Sílvia: T’agrada la teva feina?

Claire: Sí, molt. La meva professió es basa a ensenyar i donar nous aprenentatges als meus alumnes, però el que la gent no sap és que jo també n’aprenc al mateix temps que els meus alumnes. A més, us he de dir que m’entusiasma la sensació de saber que estic ajudant les persones a estudiar un idioma tan important com és l’anglès. Això no treu que hi ha dies durs, perquè els hi tinc, però m’acaben compensant els bons.

Sílvia: Què vas estudiar?

Claire: Vaig fer els cursos per aconseguir el Certificat d’Aptitud Pedagògiga, i quan vaig acabar-lo, vaig fer-ne d’altres.

Sílvia: Ens has relatat que vas posar-te a treballar de molt jove, quines feines has fet al llarg de la teva vida?

Claire: Seria més fàcil que em preguntessis quines feines no he tingut! Vaig començar treballant en un mercat al costat de casa meva, després en una perruqueria, més tard en un gimnàs. Després vaig entrar al món de l’administració, així que vaig ser anys en una agència immobiliària també.

Sílvia: Vas estudiar molt per poder treballar en totes aquestes feines?

Claire: S’ha d’estudiar molt, sí perquè cada dia m’he de posar al dia.

Sílvia: Vas repetir cap curs quan estudiaves?

Claire: No, no vaig repetir cap curs, perquè estudiava a Anglaterra i allà no hi havia l’opció de repetir. Però també perquè crec que no m’hauria calgut [riu].

Sílvia: En quins centres escolars has estudiat?

Claire: Vaig estudiar la Primària al col·legi Saint Christopher’s School; la Secundària a l’institut Loreto Grammar School, i el grau universitari a l’University of Sunderland.

Sílvia: De què volies treballar quan eres petita?

Claire: De petita sempre havia volgut treballar com a professora, de fet agafava les meves joguines i feia com si estigués explicant alguna cosa a les nines.

S: Tens cap afició?

C: Sí, les meves aficions són la natura; m’encanta escapar-me per la muntanya amb la meva gossa i gaudir de la tranquil·litat. També m’agrada molt fer scrapbooking, així que quan soc a casa, busco tutorials i començo a fer manualitats.

S: Tens més fills, a més del Daniel?

C: No, només tinc el Dani.

S: Ja hem acabat! Moltes gràcies Claire!

C: Gràcies a vosaltres!