“Escriure és difícil, i per això investigo i em documento molt”: David Lozano

L‘escriptor David Lozano ha estat el tercer escriptor protagonista del premi Menjallibres del curs 2018-2019, i ha explicat als alumnes de 1r i de 2n d’ESO dels instituts de Vilanova i la Geltrú que “escriure és difícil” i per això ell, primer de tot, investiga i es documenta molt sobre l’acció de les seves novel·les.

L'alumne de 2n d'ESO Ahmed Saidi, demanant que l'autor signi el llibre "Desconeguts"

Per a la novel·la “Desconeguts” (Edebé) es va traslladar a Barcelona (ell viu a Saragossa) per visitar el restaurant on faria que passés gran part de l’acció. Concretament va escollir un McDonald’s del barri de Sants, on va menjar i es va fer fotos a la taula exactament on soparien els protagonistes.

Lozano també ha explicat als alumnes, que l’han anat a escoltar a l’Auditori de Vilanova, que la seva dèria és fer aparèixer morts a les novel·les juvenils que escriu, que és la seva especialitat com a escriptor. Per aquest motiu, no es basa en personatges reals de la vida, perquè “imagineu-vos que faig aparèixer la meva mare en una novel·la i després, per l’acció que escric, ha de morir”. “No estaria bé, oi?”, ha preguntat retòricament als alumnes.

Sobre l’acció de “Desconeguts”, l’escriptor David Lozano sosté que és ficció però que podia passar de veritat. “Pensem que a les xarxes socials tenim amics, perquè parlem per xats, però en realitat “som desconeguts”. A moltes de les persones que escrivim per les xarxes socials “ni tan sols els hem sentit mai la veu que tenen”. Per tant, “com podem creure que hi som amics?”, ha dit Lozano.

Alumnes de l'institut Baix a mar escoltant l'escriptor i fent-li preguntes