Els carrers seran sempre nostres! El Baix a Mar decora el carrer de Sant Joan

Els carrers seran sempre nostres….Aquest és el lema del Carnaval 2018 de Vilanova i al Geltrú.

La Federació d’Associacions pel Carnaval ha triat aquest eslògan, i tal com comenten al seu facebook, “és un reconeixement a totes les escoles, instituts, al centre obert, entitats i associacions de veïns que vesteixen la ciutat pel Carnaval.
Hem volgut retre homenatge a les persones que any a any transmeten l’esperit carnavaler a peu de carrer, engalanant tots els racons de la ciutat. Pares, mares, educadors, mestres…Feu molt bon feina i no permetrem que ningú la qüestioni.”

Seguint aquest esperit carnavaler els alumnes de 2n d’ESO de projectes i de la USEE han realitzat la decoració del Carrer Sant Joan. La temàtica triada ha estat la música. El carrer s’ha omplert de flautes, guitarres, notes, pianos, tambors….

Han estat dos dies intensos de decoració. En aquest sentit volem agrair profundament l’ajuda que ens ha donat l’Associació Compartir Experiències, situada al mateix carrer. Ens han cedit el local per guardar material, per tenir-lo com a punt de trobada i a més a més van preparar una xocolata desfeta pels alumnes per tal de calmar el fred que feia mentre guarniem el carrer. Mil gràcies!!

Com ja hem comentat han estat dos dies de decoració del carrer, però hi ha hagut una feina prèvia que va començar a l’inici del curs. El projecte de decoració del carrer es va dividir en 3 fases:

1. Propostes de temàtiques: en grups de 4 alumnes es van realitzar propostes de temes per decorar el carrer, així com idees d’elements decoratius que hi tinguessin a veure. Cada grup va realitzar la seva presentació i es va votar la que més ens agradava. D’aquí va sorgir la idea de la música.
  2. Propostes de prototips: en grups de 4/5 alumnes havien de construir un possible element decoratiu que tingués a veure amb el tema triat. Era important tenir en compte el material utilitzat (reciclat, mínim cost, fàcil d’aconseguir, impermeable….). Després de totes les propostes es van consensuar els següents elements decoratius.

Pianos                                                                                 Guitarres

Micròfons                                                                   Notes musicals

Flautes peruanes

Maraques                                  Guitarres                             Tambors                           Flautes

3. Producció dels elements decoratius: en grups d’experts es construïen els elements decoratius. Aquesta part, a vegades se’ns ha fet una mica feixuga. Mentre els alumnes de 2n anaven construint els elements decoratius del carrer, els alumnes de la USEE del centre es van encarregar de realitzar les pancartes que anirien al principi i al final de carrer i unes grans notes musicals.

També hi ha un grup que ha documentat tot el procés del projecte i que acabarà amb un petit documental de com es va fer la decoració del Carrer Sant Joan.

4. Decoració: el dia clau. Anar al carrer i decorar-lo! Ens va acostar arrencar, i vam necessitar dos dies de feina.

Com ja hem comentat, moltes gràcies a Compex per l’ajuda que ens han donat i també al Xavier Escofet, com a coordinador i impulsor de la decoració dels carrers per Carnaval a Vilanova. El mateix Xavier ha escrit un article a Eix Diari explicant les seves sensacions sobre la decoració de carrers: “El resultado nos da igual”.

2n ESO Projectes INS Baix a Mar.