“El Pau Gómez ha començat a fer pràctiques de conserge a la llar d’infants El Gavot”: Montse Bragulat

Escrit per Adrià Suriol

• Com va sorgir la idea que el Pau Gómez fes pràctiques com a conserge de la llar d’infants del Gavot?

La idea va sorgir perquè volem que els nostres alumnes comencin a conèixer el món laboral, i, per tant, en facin un petit tast. La feina de conserge és una feina que els nostres alumnes poden fer de forma satisfactòria i els afavoreix la seva autonomia. A més, aquestes pràctiques afavoreixen la inserció laboral

• Com veus que ho està fent?

Fa totes les pràctiques habituals de consergeria, i sempre acompanyat del conserge titular: escombrar l’entrada, arreglar petits desperfectes de l’escola. A més, els acompanyem i els anem a buscar al lloc de pràctiques. A la recollida, el conserge ens explica com ha anat i llavors sabem amb exactitud què ha fet.

• Com va ser el seu primer dia?

El primer dia va anar bé, tot i que al principi quan va arribar al lloc de pràctiques estava cohibit i angoixat. Però quan el vam anar a buscar estava content. Ara li agrada i hi va alegre.

• Com va anar que escollí El Gavot?

Vam buscar un lloc de pràctiques que ell pogués participar activament i, alhora, estigués a prop de l’institut, perquè hem de fer l’acompanyament a les pràctiques.

• Quants alumnes de la SIEI d’aquest institut han fet aquestes pràctiques o similars?

Aquest curs tenim 3 alumnes que fan pràctiques a empresa. Tots tres fan d’ajudants de conserge, ja que és una tasca que ells poden desenvolupar de forma satisfactòria. Anys enrere un altre alumne de la SIEI també havia fet pràctiques en una empresa. Aquest alumne ja no és al centre, perquè ara està treballant al TEGAR.