El Mar Mediterrani, estudiat amb lupa pels alumnes de 1r d’ESO

Escrit per l’alumna de 1r d’ESO Alba Carbonell

Els alumnes de primer de l’ESO vam fer un projecte sobre el mar Mediterrani anomenat “Projecte Mar” del 2 al 6 de desembre.

Ens vam organitzar en diferents grups amb alumnes repartits per diferents classes. Els grups podien triar estudiar el mar Mediterrani des d’un punt de vista més científic o des d’un àmbit social.

En el meu cas, jo vaig triar l’àmbit social perquè em va interessar aprofundir an saber més sobre les diferents cultures que viuen al voltant del mar Mediterrani. Per això, vam voler fer un joc en què s’havia de saber relacionar monuments amb la capital i el país on es troba situat. En general, he de dir que tinc un bon record de treballar aquest projecte.

Quina valoració en faig?
  • Va ser molt divertit treballar amb alumnes d’altres classes de 1r d’ESO que no coneixia, perquè ara tinc nous amics.
  • També va ser interessant haver d’explicar la meva opinió davant la resta del grup i posar-nos d’acord sobre els monuments que vam triar.
  • Em va agradar treballar amb tants professors diferents, que em van ajudar molt, concretament  a saber fer noves tècniques de treball.
  • També he de ressaltar que vaig conèixer els diferents països de la conca mediterrània. No sabia que hi havia tants països envoltant el mar Mediterrani, concretament 17!
  • Altres aspectes que valoro: el fet d’haver-me adonat que al mar Mediterrani hi ha força illes, i dues són independents (Malta i Xipre).
  • Vaig aprendre que els països mediterranis tenen una cultura molt antiga i això fa que tinguin moltíssims monuments de diferents èpoques, que es poden visitar.
  •  Va ser molt divertit aprendre a fer servir l’APP iMovie, que utilitzàvem per explicar cada dia el treball que havíem fet.
  • Em va agradar molt aprendre a fer mapes, tot i que va ser molt difícil dibuixar respectant l’escala del mapa. El nostre grup va haver de repetir 3 cops el mapa polític, que justament era la base del joc.
  • Em va agradar aprendre a fer collages, que havíem de decorar per posar-hi el país amb el monument escollit  per tal de cridar l’atenció quan es mirés.
  • Va ser molt divertit escoltar els companys perquè et donaven feedback molt interessant sobre com millorar i enriquir el joc.
  • Va ser interessant veure la resposta dels pares davant el joc, perquè hi van mostrar interès i van preguntar sobre monuments i capitals. Alguns van reaprendre de nou algunes capitals.

En conclusió, trobo molt interessant fer aquest tipus d’activitats amb material manipulatiu que nosaltres mateixos vam fabricar.