Dosi d’optimisme per al tercer trimestre (article d’opinió)

Escrit per l'alumna de 1r de Batxillerat Mar Oropesa Garcia

Ja fa més d’un any que va arribar a les nostres vides aquesta maleïda pandèmia que ens va obligar a canviar la nostra manera de relacionar-nos i de gaudir del temps lliure.

Pel que fa a  la tornada a l’Institut, el mes de setembre passat, va estar marcada per la incertesa i la por de  repetir un curs escolar tan desafortunat com l’anterior, que ens va portar a seguir les classes des de casa.

Ara ja han passat 6 mesos i hem normalitzat  els protocols de seguretat:  l’ús obligatori de mascareta; l’aplicació de circuits d’entrada i sortida  a l’Institut de manera esglaonada i per sectors; neteja de mans amb gel hidroalcohòlic i mantenir les distàncies, en la mesura del possible, tot i que aquest darrer punt i en relació al cas particular de les classes de Batxillerat, no es pot fer tant, perquè les classes estan massificades.

També podem fer una altra lectura. D’una banda, als centre educatius s’han dut a terme de manera eficaç els protocols preventius, i de l’altra, s’ha confirmat que els infants i els adolescents són menys transmissors del virus. D’aquesta manera s’ha pogut evitar onades massives de contagis als centres educatius, i per tant es confirma l’encertada política dels centres educatius, i concretament del Departament d’Educació, de mantenir obertes les escoles i els instituts.

Tanmateix, amb l’arribada de les campanyes de vacunació contra la Covid, ha arribat l’esperança a les nostres llars. Aquest procés d’immunització ja ha començat,; aquesta gran notícia obre la bretxa a la confiança, però no hem d’abaixar la guàrdia; tot el contrari, haurem de seguir cuidant-nos i cuidant les nostres famílies, mantenint les precaucions i respectant les indicacions sanitàries.

També cal que agraïm als científics el descobriment en un temps rècord de diverses vacunes i a la indústria farmacèutica per haver desplegat la seva artilleria per treure-les al mercat. Aquest fet revela clarament la necessitat d’invertir en ciència, sanitat  i educació, i que sigui possible tant al nostre país com arreu del món.

Per concloure, ens hem de demanar un esforç més, perquè només depèn de nosaltres guanyar la batalla al virus i poder recuperar la nostra antiga normalitat.