Dia de la ciència al carrer

El passat 16 de novembre de 2018 l’alumnat de 1r d’ESO va participar al Dia de la Ciència al Carrer, que es va celebrar a l’esplanada de la Fragata Sitges. Aquesta activitat estava emmarcada dins de la Setmana de la Ciència a la comarca del Garraf.

IMG_8032

A més a més de les visites als diferents espai de la mostra que va realitzar l’alumnat de 1r d’ESO, cal remarcar que un d’aquests espais mostrava uns investigacions que havia desenvolupat l’alumnat durant la setmana anterior a classe. Aquestes investigacions estaven relacionades amb les fraccions i les seves propietats:

• Tots som iguals? Es reparteixen igual els premis Nobel entre homes i dones?

• Fem llimonada. Mètode científic i matemàtic per determinar quina llimonada és més àcida.

• Mirall mirallet….Que passa quan dividim un cercle en part iguals i reflectim unes peces en un mirall.

Les anteriors experiències es van mostrar a Sitges, però a classe en van treballar 3 més:

• Llaminadures a la taula. Com ens podem repartir per menjar tots la mateixa quantitat de llaminadures?

• Omplint ampolles. Quina fracció representa la mateixa quantitat d’aigua en diferents recipients?

• El nostre tangram. Construïm un tangram a partir de les fraccions.

Va ser una gran jornada científica que a més es va completar amb la visita a la Fundació Stämpfli d’art contemporani.

Aquí teniu algunes imatges més:

1r ESO INS Baix a Mar