Crònica personal d’un dia d’institut amb el temporal “Glòria” al carrer

Escrit per Violeta Martínez

Surto de casa a les 8:00. Sí, sí, he sortit justa, però he de dir que visc davant de l’institut Baix a mar, per tant a les 8:03 era a la porta, i a les 8:05 ja estava asseguda a la meva cadira a l’aula 15.

Tocava Català. I concretament repàs d’accents, accents diacrítics, diftongs i hiats. Mentre anava escoltant la diferència entre les paraules “veïnatge”, “intuïció” i “dia”, a fora sentia com la pluja xocava contra la finestra amb força i com el vent bufava amb udols semblant a un llop.

El pati de l'institut, el matí del 21 de gener de 2020

Faig una enquesta ràpida entre els meus companys de classe, i arribem a la conclusió que els dies de pluja als alumnes ens ve de gust quedar-nos a casa, ben a prop de la calefacció. Hi ha excepcions, com és el meu company Adrián Álvarez Castiñeira, qui diu que està acostumat al mal temps perquè a Astúries és el pa de cada dia. “La roba que fem servir allà està més preparada per a la pluja o la neu, perquè és el temps que hi tenim” diu l’Adrián.

L’Imad Taouil, un altre company de classe escolta l’Adrián i diu: “Jo avui no hauria sortit de casa, perquè tinc molt de fred”.

Jo mateixa he de dir que els temporals em fan por, perquè em ve al cap l’esclafit de l’agost del 2019, que va tirar al terra tants arbres a la nostra ciutat. Ara mateix, a les 14:21, sé que dues palmeres han caigut. També m’he assabentat que han volat tendals. No em direu que no seria millor suspendre les classes com han fet a atres instituts d’altres poblacions, com les del Maresme?

Per acabar, i per donar més valor a la teoria de quedar-nos a casa, penso en els professors i alumnes que venen a l’institut des de fora de Vilanova. Avui els mitjans de transport públics no funcionaran correctament i, per tant, segur que tindran dificultats per tornar a casa.

En resum, a Vilanova no estem preparats per a la pluja i encara menys per als temporals.