Carta a les famílies sobre per què el professorat fa vaga

Benvolgudes, benvolguts

Com ja sabreu, al llarg d’aquest mes, tot el professorat ens acollim al principal instrument de pressió de què disposem els treballadors i treballadores davant d’una situació injusta: el dret a fer vaga. Amb aquest escrit, volem que sapigueu per què.

Partim d’una situació en què la tasca docent es veu cada cop més ofegada per la burocràcia i més perjudicada pel que fa als drets laborals (més hores, menys contractacions, abús de temporalitat, menys sou, impediments en el reconeixement de l’antiguitat…). Hem de fer la nostra feina en condicions cada dia més precàries

I durant les últimes setmanes, el nou conseller ha mostrat a cop de roda de premsa com serà la seva manera de procedir saltant-se els canals legals establerts per plantejar modificacions, per tal d’obtenir els resultats que desitjava sense cap impediment.

Tothom és conscient que venim d’un context extremadament complicat. La pandèmia ha generat la situació més difícil que han patit els centres educatius en les últimes dècades. I davant la manca de resposta de l’administració i la manca de recursos, els i les docents hem estat i estem al peu del canó, fent un esforç infinit, per garantir la màxima qualitat educativa, però també per atendre les necessitats emocionals dels vostres fills i filles. Malgrat les circumstàncies. Malgrat les precàries condicions marcades pel Departament.

Però, lluny d’aconseguir cap reconeixement, el conseller ens ofega, ignora les nostres necessitats i menysté la nostra feina. I l’altaveu mediàtic li dona la raó.

Cada cop es fa més difícil revertir les dures retallades que patim des de fa més d’una dècada, així com restaurar algunes condicions que millorarien la qualitat educativa, i comprovem com el Departament vol perpetuar aquesta situació de precarietat als centres, desatenent les necessitats més bàsiques per garantir una educació pública de qualitat. Curs rere curs es tanquen línies als centres públics mentre es blinda la matrícula de la concertada, es mantenen ràtios massa elevades, i la manca de finançament i de personal de suport educatiu per atendre la diversitat fa que l’escola inclusiva que tant desitgem que sigui una utopia.

Les modificacions dels nous currículums afavoriran la desigualtat, aprofundint la segregació fins al punt que l’alumne disposi de més o menys oportunitats en funció del centre on s’hagi escolaritzat. La manca de voluntat per part del Departament d’assumir la defensa de la immersió lingüística i de donar cobertura legal de tot el seu personal és una mostra més d’abandonament d’aquesta conselleria cap als seus treballadors i treballadores.

De motius per sortir al carrer i dir-hi la nostra ens en sobren, però ha estat la qüestió del calendari, com a cortina de fum per tapar tot el seguit de mancances que hem detallat, la gota que ha fet vessar el got. El professorat ha treballat sempre des del dia 1 de setembre per poder preparar i garantir un inici de curs com es mereix l’alumnat; tanmateix, per començar l’1 de setembre amb l’alumnat és necessari disposar abans de la plantilla completa i de temps, dos requisits que la modificació de calendari obvia provocant així que sigui totalment inviable un inici de curs garantint normalitat i qualitat.

La manca de voluntat negociadora i el caràcter impositiu i autoritari que ha mostrat el conseller, ignorant tota la comunitat educativa, desqualificant el col·lectiu docent i menyspreant la feina que aquest desenvolupa ens aboca a prendre els carrers per dir:

PROU!

PROU imposicions,

PROU retallades,

VOLEM UNA ESCOLA PÚBLICA I DE QUALITAT!

És per tot això que demanem la vostra comprensió i complicitat durant els dies 15, 16, 17, 29 i 30 de març de 2022 en què es farà convocatòria de vaga.

La vaga, amb les seves reivindicacions concretes, persegueix aconseguir millores en el conjunt del sistema educatiu. La fem pensant també en el nostre alumnat, perquè garantir una educació pública de qualitat és apostar per una societat més justa i democràtica.

Us animem que us feu vostra també la lluita i alceu la veu reclamant el que és just pels vostres fills i filles.

#NOfemvagaperlesvacances

Claustre de professorat de l’Institut Baix a mar