Anunciem els guanyadors del concurs de 3r d’ESO “El millor àtom de classe”

La professora de Química Maria Rosa Nestares ha impulsat un concurs en què l’alumnat de 3r d’ESO havia de crear una maqueta per representar un àtom.

L’alumna Mariona Allepuz [a dalt, a l’esquerra] és la guanyadora de 3r A.

El seu àtom és el liti.
Z= 3 nombre atòmic
A= 7  nombre màssic
3 protons (+)
3 electrons (-)
4 neutrons

Dorian Carrillo [enmig de la fotografia] és el guanyador de 3r B.

Ha fet molt bona feina! El seu àtom és l’arsènic amb 32 protons i 42 neutrons al nucli. A l’escorça  32 electrons (recordeu que l’àtom és neutre i, per tant, ens trobem amb el mateix nombre de protons (positius) que d’electrons (negatius).
Aneu amb compte amb aquest element! És molt perillós!

Yuliana Hoyos [a dalt, a la dreta] de 3r C d’ESO ha realitzat una de les millors maquetes.

El seu àtom és un metall, l’alumini, amb 13 protons i 14 neutrons al nucli. A  l’escorça, hi ha 13 electrons.