Al Baix a Mar estem de celebració!

Dissabte passat, quatre grups d’alumnes de l’Institut es van llevar molt d’hora, molt d’hora, i van anar a les segones fases dels conscursos “Fem matemàtiques” i “+ Mates”.

El “Fem matemàtiques” es va fer a l’escola Virolai de Barcelona, i hi van participar la Lía Rodríguez, la Lola Delmàs i la Laia Peláez, de primer d’ESO, i la Irene Martínez, l’Alícia Beamonte, el Jordi Pérez i l’Àlex Chamorro, de segon.

La jornada va començar amb una prova individual, amb tres problemes diferents per resoldre, que classsificava per a la final del concurs a l’àmbit de Catalunya. Després d’agafar forces amb un bon esmorzar, va venir la segona part, la de la prova de grup, en què calia posar enginy i habilitat per resoldre un seguit de qüestions relacionades amb 9 jocs de taula diferents. Entre ells el Rox, l’Ubongo, el Set, etc.

Vam acabar amb una foto de grup i l’entrega de premis, en què vam tenir l’enorme alegria de saber que la Lía Rodríguez s’havia classificat en primer lloc per a les finals de Catalunya. Moltes felicitats, Lía!

La Lía participarà a la final de Catalunya el proper 5 de maig a Lleida.

Aquí la veiem recollint el premi:

Per altra banda, a Pineda de Mar, el César Gómez, l’Ilarion Nykolaychuk, la Laia Sánchez i el Juan Pablo Zaldívar de tercer d’ESO, i el Pol Homs, el Roger Rovira i l’Albert Ferrer, de quart d’ESO, van participar al “+Mates” gaudint d’un dia plujós envoltats d’altres tocats per les matemàtiques. En aquest cas, la jornada també es va dividir en dues parts: una primera, agrupats amb altres alumnes de Catalunya, van resoldre tres problemes. En la resolució dels problemes, es valorava tant la resposta correcta com el procediment per arribar-hi. A la segona part, per les inclemències climatològies, es va haver de modificar el pla de treball. Hi havia planificada una gimcana per la població de Pineda. No obstante això, es va organitzar una competició de Copa Cangur.

A tots els participants felicitats i que continueu gaudint de les matemàtiques!