A l’hora d’Educació Física, “tots dansen”

Text escrit per Alejandro Hidalgo, Juan Manuel Roldán. Vídeos: Ayman Benssouna.

A la foto, els professors que participen a les sessions formatives "Tots dansen" al Mercat de les Flors

Els professor Federico Esteban i Marco González han començat a treballar el projecte “Tots dansen” amb els alumnes de 1r de Batxillerat. La iniciativa vol animar els estudiants a ballar dansa contemporània amb una coreografia dirigida, pero també a escriure, a parlar en veu alta i a saber editar vídeos. És a dir, la coreografia va lligada amb diverses disciplines amb l’objectiu final de fer conèixer Vilanova i la Geltrú.

Per formar-se en aquest projecte, els professors de l’assignatura Educació Física assisteixen a sessions pràctiques cada dissabte al Mercat de les Flors de Barcelona.

Per què creus que és bo que els alumnes participin en el projecte “Tots dansen”, impulsat per l’Institut de Teatre?

Federico Esteban: Perquè és una oportunitat de treballar amb professionals de la dansa, perquè conegueu alumnes d’altres instituts de Vilanova i la Geltrú. I també perquè pugueu explicar, per escrit, què t’agrada de la ciutat. M’explico aquesta iniciativa aglutina dansa, música, recitar i vídeos. El dia que els alumnes ballin davant de públic al Teatre Principal també haureu de parlar (recitar) mentre es projectarà darrere vostre el vídeo que vosaltres mateixos haureu gravat de la ciutat.

Et sembla bé que sigui obligatori que tots els alumnes de 1r de Batxillerat hagin de ballar?

Sí, em sembla bé, perquè ho hem decidit els professors, que és una tasca obligatòria.

Quins aspectes positius creus que pot aportar als alumnes participar-hi?

És una oportunitat de viure noves experiències per desenvolupar-te com a persona. I per millorar l’autoconfiança de cadascú, la comunicació amb els companys i amb la resta de gent.

Com motives els alumnes que no volen ballar?

Primer no comencem dient: “has de fer això”, sinó que “prova-ho, investiga i comunica’t a través de la música”.  És a dir, tant el Marco com jo insistim que, gràcies al ball, es comunicaran millor físicament i verbalment. Per acabar, he d’explicar que el “Tots dansen” inclou intercanvis amb altres instituts de Vilanova, concretament amb l’institut Dolors Mallafrè. També formacions de professionals de la dansa, que vindran al nostre institut a impartir classes. I encara sortirem un dia a fer un assaig general del que serà la representació final al Teatre Principal.