“El projecte “Memòries del barri de Mar” s’hauria d’haver fet a cursos superiors”: article d’opinió

Escrit per Gemma Carbonell i Denisa Zegrean

Com a alumnes de la “Revista Digital”, vam assistir el 25 d’abril passat com a observadores del projecte ‘’Memòries del Barri de Mar’’, que han realitzant els alumnes de 1r d’ESO.

Podem dir que els alumnes mostraven interès en tot allò que les àvies (perquè sobretot eren àvies) els explicaven sobre el barri de Mar. Malgrat que en un principi als estudiants se’ls notava tímids a l’hora de formular les preguntes, de seguida vam notar també que estaven còmodes escoltant i gravant tot el que els explicaven.

Com a bona curiositat podem dir que vam conèixer la Teresa Artigas, que, quan van acabar de fer-li preguntes, va començar a recordar receptes marineres. “Jo no vaig saber què era el peix de veritat fins que em vaig casar amb un pescador de Vilanova”, deia. La Teresa assegurava que menjar peix fresc, com podem fer a Vilanova i la Geltrú, és una sort, perquè tots els plats queden més gustosos i saborosos. Entre alguns dels que va revelar, pas per pas, va ser l’all cremat o la sopa de peix.

Opinem que aquest projecte ha estat molt ben pensat i ben ideat per part dels professors de 1r d’ESO. Ara bé, creiem que l’haurien d’haver fet alumnes de 2n o fins i tot de 3r d’ESO, perquè pensem que els alumnes de 1r d’ESO no han tret tant de profit com podrien haver fet uns estudiants més madurs, amb més ganes de treballar i també més acostumats a escoltar i trobar interessant el que diuen els avis.

Amb tot això tampoc no volem dir que els alumnes de 1r d’ESO no s’ho hagin pres seriosament. No. El que volem dir és que per als alumnes de 1r d’ESO ha estat un projecte més, entre d’altres que han fet aquest curs. En canvi, considerem que l’oportunitat de poder tractar amb gent gran és única, i que, per això, els alumnes més grans ho valorarien més.

De fet, a nosaltres mateixes, ens agrada molt parlar amb gent gran, perquè tenen moltes històries i anècdotes per explicar, no només de com era la ciutat on vivim, sinó que també et poden explicar el que han fet, deixat de fer, i de tot això se’n treu un aprenenetatge.

En conclusió, els alumnes de 1r d’ESO han fet molt bon treball. Els felicitem!

1. Conchi Pellón

Aquest projecte es pot veure com la base per fer projectes més amplis en cursos superiors, oi? També com a projecte de recerca…..

Anyway, happy you liked it and thanks