eTwinning a 4t d’eso, un viatge submarí

Aquest curs, un any més, els alumnes de francès de quart d’eso han pogut participar a un projecte internacional a través la plataforma eTwinning. En aquest cas, el projecte ha estat compartit amb diversos instituts de diferents nacionalitats; belgues, italians, grecs i romanesos.

El projecte ha portat per títol Nemo 2021 sous nos mers. Segurament, alguns de vosaltres haureu vist la referència explícita al capità de l’obra de Jules Verne, Vint mil llegües de viatge submarí. De fet, el treball va començar amb la lectura dels primers capítols d’aquest clàssic de la literatura francesa. A continuació, cada alumne es va presentar a partir d’un paisatge marítim i vam fer la presentació del nostre institut i del litoral català. Més endavant, hi va haver treballs relacionats amb els fake news i les aparicions d’animals aquàtics misteriosos i llegendaris. Posteriorment, des de biologia es van fer estudis de casos de contaminació de l’aigua a Catalunya, a ViP es va fer algun pòster relacionat amb la contaminació marítima i des de CiV es va treballar el canvi climàtic. Per tant, allò que havia començat com un projecte de llengua i literatura franceses va anar acollint col·laboracions amb altres matèries i es va anar expandint per quart d’eso per tal de treballar l’objectiu de desenvolupament sostenible número 14 sobre la protecció de la vida aquàtica. Finalment, els alumnes de francès van imaginar els seus personatges ficticis per tal de participar a la creació d’una història imaginària basada en l’obra de Jules Verne a través del procés d’escriptura creativa.

Els alumnes valoren positivament aquest projecte per diverses raons: ús del francès per relacionar-se amb altres instituts, realització d’un taller d’escriptura creativa, treball en petits grups, tasques interdisciplinars, etc. I no només els alumnes valoren positivament aquest projecte, sinó que l’Agència Nacional eTwinning també ha fet una valoració positiva del projecte, per aquesta raó, hem rebut el Segell de Qualitat eTwinning. Felicitats a tots els alumnes que hi heu participat i que heu fet possible aquesta experiència i aquest reconeixement. Sense vosaltres no hauria pogut ser possible. Com tampoc hauria sigut possible sense la participació dels altres instituts europeus. Gràcies a tots!

Segurament que el curs vinent, els propers alumnes de quart d’eso també tindran el seu projecte eTwinning per tal de poder desenvolupar les seves competències lingüístiques tot relacionant-se amb altres joves europeus, realitzant activitats concretes de llengua però també d’altres disciplines no lingüístiques.

Alumnes de 4t de francès