Presentació d’estudis Formació Professional Sanitat i Primeres Jornades Tècniques de la FP

Des d’aquest curs 2023-24 l’institut Badia i Margarit imparteix estudis de la família FP Sanitat: FP grau mitjà Cures d’Auxiliar d’Infermeria, FP grau mitjà de Farmàcia i Parafarmàcia, FP grau superior Higiene Bucodental, FP grau superior Documentació Sanitària i PFI auxiliar en centres sanitaris. Amb els nous estudis hem estrenat també les Primeres Jornades Tècniques de la FP, unes jornades similars als Dies Temàtics que ja fa anys que celebrem amb la ESO i el Batxillerat, i la trobada amb empreses que tenen alumnes en pràctiques.

Tots els alumnes, uns 250, de tots aquests estudis i torns van participar el dimarts 9 d’abril de les Primeres Jornades Tècniques de la FP. Les jornades van tenir dues parts: la primera, comuna a tots els estudis, al voltant de les competències professionals i del paper de la Infermera Escolar i el programa Salut i Escola als instituts. A la taula rodona hi van participar Anna Marsal de la UEA, Mercè Taló de l’Hospital d’Igualada, Sílvia Gómez del Consorci Sociosanitari d’Igualada, i Àngel Acevedo de Colisée. La taula va ser conduïda per la directora del centre, Judit Serra. Seguidament, la infermera escolar del centre, Fani Vich, va presentar el programa Salut i Escola a tots els alumnes de la família de Sanitat. Posteriorment, es van fer diferents tallers per a cada estudi: els alumnes de bucodental van participar d’un taller amb Eva Galtés, del centre Boca a Boca, sobre higiene bucodental amb infants; Isabel Juvé, de la Farmàcia Juvé, va conversar amb els alumnes de Farmàcia i Parafarmàcia i li van poder plantejar diferents dubtes;  i l’alumnat de Cures d’Auxiliar d’Infermeria i PFI van continuar treballant les habilitat professionals amb tallers més específics. La jornada va acabar amb un pica-pica per a tot l’alumnat.

El dimecres 17 de març a la tarda vam presentar els estudis i els nous espais a les empreses i entitats que tenen alumnes amb pràctiques. També van assistir a la jornada tots els membres del Consell Escolar, professorat del centre i representants de la UEA, del Servei d’Ocupació de Catalunya, dels Serveis Territorials d’Educació del Penedès, amb la seva directora, senyora Pilar Rodríguez, i de l’Ajuntament d’Igualada, amb la regidora de FP, senyora Patrícia Illa. L’acte va ser presentat pels alumnes del Consell Escolar i representants d’alumnes de tots els estudis de Formació Professional van explicar les seves experiències amb els estudis i, sobretot, la seva bona experiència amb les pràctiques. Va tancar l’acte el senyor Jordi Ferré, del CSSI i representant del sector empresarial del Consell Escolar.

Us deixem algunes imatges de la jornada: