COVID19 I SCRATCH: INVOLUCRANT A L’ALUMNAT EN LA MODELITZACIÓ DE LA PROPAGACIÓ D’UNA EPIDÈMIA

La pandèmia de la Covid-19 ha canviat la nostra vida de dalt a baix, i l’educació tampoc se n’ha lliurat. Així doncs, durant el tercer trimestre del curs 2019-2020, utilitzant la pandèmia com una oportunitat d’aprenentatge i mentre l’alumnat estava a casa confinat, se’ls va plantejar a l’alumnat de Física i Química de 3r d’ESO el repte de simular la propagació de la Covid-19. D’aquesta manera, l’alumnat va elaborar un model computacional, utilitzant el programa Scratch, per simular l’expansió de l’epidèmia.

Aquesta activitat va ser plantejada pel professor de Física i Química de 3r d’ESO, Joan Crusells, i Víctor López, doctor en didàctica de les Ciències i investigador postdoc al CRECIM (Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica).

Amb la realització d’aquesta activitat, l’alumnat va treballar diferents coneixements de l’àmbit STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, per les seves sigles en anglès).

Fa unes setmanes, es va publicar aquesta activitat en forma d’article a Ciències, revista sobre ensenyament i aprenentatge de les ciències, editada pel CRECIM de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Aquí us deixem l’enllaç a l’article complert: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n41-crusells-lopez

A continuació, teniu algunes captures de pantalla: