PROJECTE “BANDEROLES LINGÜÍSTIQUES”

Des del Departament de Castellà hem volgut donar importància a la pluralitat de llengües que es parlen al centre, dins del projecte “Banderoles Lingüístiques”. Per celebrar el dia de les llengües, que va ser el passat 26 de setembre, els alumnes de 1r han comprovat que hi ha diferents formes de comunicar-se dins d’aquest món divers i plural.
Amb aquesta activitat d’inici de curs vam treballar la cohesió de grup, els coneixements lingüístics previs del nostre alumnat i la correcta recerca d’informació a internet.

D’aquest mode, el nostre alumnat va treballar per grups, compartint les seves experiències lingüístiques (atenent a la diversitat lingüística i cultural de les nostres aules) i aprenent els conceptes més importants de cada llengua treballada).

Posteriorment, van plasmar la informació obtinguda a les “banderoles lingüístiques” (els territoris on es parla cada llengua, el nombre de parlants, les expressions més destacades, una persona important que parli cada llengua, etc.) i aquest va ser el resultat.