ACTIVITAT “LA CAJITA DE FÓSFOROS”

Aquest mes, a 1r d’ESO B i C hem realitzat una activitat manipulativa per apropar-nos al gènere poètic.

Per a aquesta activitat hem pres com a fil conductor el poema de María Elena Walsh, anomenat “En una cajita de fósforos”. En el text, Walsh explica aquelles coses que són importants i de les que vol guardar una peça o un objecte, com a record d’aquell moment, en una capsa de mistos.

Amb aquest pretext, els alumnes de 1r han realitzat el seu propi poema en dues versions: el poema escrit i el poema visual.

Per tots dos poemes se’ls ha demanat recordar moment importants d’aquestes vacances de Nadal o de moments anteriors i triar distints objectes o coses que els faci il·lusió guardar a una caixeta.

D’aquest mode hem pogut veure que hi ha textos poètics que tracten les emocions i que la creació d’aquest textos pot ajudar-nos a identificar i expressar els nostres sentiments i records.

A més a més, la tasca manipulativa del poema visual (la realització d’una caixeta de mistos i dels objectes de l’interior) ha fet possible comprendre que la poesia va més enllà de les paraules.

Aquí podeu veure algunes de les creacions (escrites i visuals) de l’alumnat de 1r!