La figura de Joan Oró vehicula la celebració del Dia Mundial de la Ciència

La setmana passada, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de la Ciència, vam celebrar unes jornades especials per l’alumnat de 1r a 4t d’ESO per abordar temes relacionats amb la ciència i la natura. Enguany, aquesta commemoració l’hem enfocat en la figura de Joan Oró, el bioquímic lleidatà que, amb els seus estudis sobre la síntesi abiòtica de l’adenina, va permetre comprendre millor l’origen de la vida.

1r d’ESO
Durant la setmana de la ciència d’enguany els nostres alumnes de primer d’ESO han elaborat ecosistemes tancats o “Jardins Eterns”. Inspirats en la investigació pionera del científic català Joan Oró, hem creat una experiència que recorda la relació entre la seva investigació i l’origen de la vida. És com si estiguéssim plantant les llavors d’un nou món en un pot, connectant la ciència amb la creació d’entorns sostenibles.

2n d’ESO
A 2n vam enfocar la jornada duent a terme un projecte de ciència ciutadana consistent en l’elaboració d’un mapa de soroll de Sarrià de Ter. A l’inici l’alumnat va informar-se sobre la contaminació acústica i va prendre mesures del nivell de soroll en diversos punts concrets del municipi, tot mostrant els resultats en un mapa accessible a tota la població.

Consulta el mapa de soroll (clicant al damunt de cada punt, podreu accedir a la fitxa tècnica creada per l’alumnat) i llegeix més sobre aquesta activitat.

3r d’ESO
Com dèiem, enguany la celebració del Dia de la Ciència l’hem enfocat en la figura de Joan Oró. El bioquímic lleidatà ens va aportar estudis clau per entendre l’origen de la vida i, paral·lelament, l’alumnat de 3r va treballar en mètodes per preservar-la. Per fer-ho, el SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques) va dirigir uns tallers per aprendre i practicar amb maniquins els protocols de primers auxilis en diferents casuístiques i entorns i així, poder reaccionar de la manera més encertada en cada situació.

4t d’ESO
L’alumnat de 4t va visionar el documental «Penjant del fil» que ens convidava a reflexionar sobre la sostenibilitat del sector tèxtil, la segona indústria més contaminant del món. A continuació, dividits en dos grups, vam desplaçar-nos a la llera del Ter (al seu pas per Sarrià) i a la Riera d’en Xuclà per fer una recollida selectiva de deixalles. En total, després d’una hora de neteja, vam aconseguir recollir 143 kg de brossa que va ser dipositada a la deixalleria municipal.
Per deixar-ne constància i amb la intenció de conscienciar l’entorn més proper del centre, en finalitzar la jornada, l’alumnat va gravar i editar un seguit de vídeos que més endavant compartirem amb vosaltres a les nostres xarxes socials.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *