Projecte educatiu

VALORS DE L’INSTITUT DE SARRIÀ DE TER
Tenint en compte l’actualitat educativa i el context en què s’inicia el centre, es constaten uns principis generals perquè siguin assumits i valorats ( i si s’escau, modificats) per tota la comunitat educativa que es concreten en:

– El compromís amb la qualitat i de la millora contínua del centre com a organització i del servei que ha de prestar.
– La col·laboració activa amb l ’entorn fomentant el seu coneixement, el respecte i també els hàbits saludables i sostenibles.
– La voluntat de recerca d’innovació tecnològica i educativa des del rigor i des de la cerca de la millora de resultats.
– La valoració de la diversitat com un fet natural i positiu.
– L’exercici de la democràcia i el foment de la participació. Per tant, la valoració de la pluralitat i de la transparència.
– La convivència com a requisit bàsic i com a pacte entre les persones.

MISSIÓ DE L’INSTITUT DE SARRIÀ DE TER
L’Institut de Sarrià de Ter, com a centre públic que pertany a la xarxa d’equipaments
escolars del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, es regeix per la
Llei d’Educació de Catalunya (LEC). Ara bé, d’acord amb la seva identitat pròpia, la missió del centre es concretarà en:

1. Una vocació clara de ser socialment útil al municipi on es troba situat i als municipis a què pertanyen les escoles adscrites, i per esdevenir un punt de referència a la vida educativa, cultural, industrial i associativa d’aquesta zona.
2. El foment de la pluralitat, la inclusió, la igualtat d’oportunitats i l’educació d’acorda principis democràtics.
3. L’aposta per una educació integral que formi persones íntegres, crítiques, autònomes i competents en un món canviant.
4. La voluntat d’oferir una formació sòlida, global i interdisciplinària.
5. La necessitat de connectar l’educació amb el món real canviant, que permeti alsalumnes aprendre SABER, SABER FER, i SABER SER O ESTAR.

VISIÓ DE L’INSTITUT DE SARRIÀ DE TER
D’acord amb els valors i la missió exposada i després de l’anàlisi i la reflexió sobre les necessitats del moment actual, VOLEM SER un centre de referència en:

1. La tasca educativa i formativa en un marc acollidor i inclusiu, on es respecti la individualitat de cada alumne/a i en què la resolució de conflictes es basi en el diàleg .
2. La vinculació amb l’entorn, funcionant com a dinamitzador cultural dins de la
població que ens acull, les poblacions d’on prové l’alumnat i la comarca.
3. La utilització de les TIC com a complement formatiu indispensable.
4. La formació en recerca i l’aprenentatge basat en l’experiència.
5. El bon ús de les llengües i l’impuls de les llengües estrangeres .
6. El bon clima, l’acolliment i la cura de l’equip humà que hi treballa.
7. La formació artística sòlida.
8. La projecció exterior amb intercanvis amb alumnat.
9. La capacitat per propiciar l’excel·lència.
10. La innovació educativa, feta amb rigor i basada en constatacions de millora