Arbre de paper

Aquesta setmana, un grup d’ alumnes de 3r, ens hem animat a explorar el món de l’art dels fractals, triangle de Sierpinski, per desitjar als nostres éssers estimats molt bones festes. Bon Nadal i feliç 2022!!!
Iniciar un camí obre la possibilitat d’existència… Llegeix més»

Ciència i Teatre

Sabem que no hem sigut els primers i que no serem els últims, són molts els textos teatrals i guions cinematogràfics que s’han fet al voltant de la temàtica de l’Univers, una temàtica tan àmplia, com interessant. Però aquesta vegada han sigut les històries i les… Llegeix més»

Assaig al Liceu

ESCALFANT MOTORS!
El passat dilluns 13 de desembre vam tenir el primer assaig al Liceu de l’òpera “El monstre del laberint”. Vam treballar molt i molt bé amb en Carlos Martos (coreògraf) i Buia Reichac (directora del cor). El projecte ens fa molta il.lusió i continuarem… Llegeix més»

La promoció de 3r d’ESO d’enguany continua el projecte de comunicació que es va engegar el curs passat.

El projecte de comunicació es tornarà a fer aquest curs 2021-22 a l’Institut Milà i Fontanals, ja que l’any passat va sortir prou bé. La promoció de 3r ESO d’enguany, aprendrà tots els aspectes de la normalitat on ens trobem comunicació.

Aquest projecte és en comú en les tres assignatures de llengües (català, castellà i anglès). Es realitzarà durant tot el curs perquè l’aprenentatge dels alumnes sigui de llarga duració i puguin treballar els mateixos textos en les tres llengües.

Aquest primer trimestre a català s’ha treballat la portada del diari i la notícia. Actualment, els alumnes estan elaborant, per parelles, notícies que posteriorment s’escollirà una i es penjarà en una pàgina web. A castellà s’ha elaborat, per grups de tres o quatre, una biografia imaginària d’un poeta o una poetessa que després cadascú ha exposat davant de tota la classe, cadascú centrant-se més en una etapa de la seva vida. A hores d’ara, els alumnes estan elaborant, amb el seu grup, quatre notícies inventades (una relacionada amb el seu poeta o poetessa imaginària) que més tard s’explicaran en un telenotícies. I, per últim, a anglès primer es va fer una descripció d’un personatge famós, de manera individual i posteriorment es va fer un podcast d’una xafarderia també d’algun famós, però ara sí amb parelles.

Melani Gómez i Sara Abad

 

#canaldereporters

Projecte: Digital magazine

Presentació del projecte trimestral de 2n d’ESO
Elaboració d’una revista digital en anglès
En el projecte Digital Magazine descobrirem els diferents elements d’una revista i en crearem una a partir dels nostres interessos. Volem donar a conèixer la realitat del nostre entorn des de la nostra mirada d’adolescents.

Bojos per la Ciència

En Miquel Ferràndiz de Primer de Batxillerat Científic del nostre Institut ha estat seleccionat per participar al curs: Bojos per la Ciència en la especialitat de matemàtiques dins la desena edició del programa Bojos per la Ciència de la fundació Catalunya  La Pedrera.  Miquel ha… Llegeix més»

Sortida Casa de la festa 2nE

Fotos de la colla castellera de 2nE…
Han fet un repàs de la història del castellers, parts del Castell, tècniques..
Tot molt interessant i divertit.
Força, equilibri, valor i seny!
 
                 
 
                   
 
Llegeix més»

Diari El Raval: desembre 2021

Sales buides de diversitat

 

Després d’estar tota la pandèmia tancades, els joves podem tornar a gaudir de les discoteques. No obstant, encara hi ha sales on es limita l’accés a cert tipus de col·lectius.

El dret d’admissió és un dels drets recollits a la Constitució que atorga al propietari d’un local la capacitat de decidir qui entra i qui no al seu local. A priori, sembla lògic, al cap i a la fi és la seva propietat. Malgrat això, i quan parlem d’oci nocturn, aquest dret es torna discriminatori. A tots ens agrada passa-ho bé a les discoteques, però hi ha joves que no hi poden accedir pels prejudicis amb què actuen els porters d’aquests locals. Quan veiem, sobretot a les xarxes, que una discoteca ha tingut un comportament discriminatori (homòfob, racista, sexista…) hauríem de reflexionar si és aquest l’oci que volem.

A les discoteques del nostre país hi ha una clara manca de protocols antidiscriminatoris i tot i això, les sales segueixen plenes de gom a gom. La manera més clara que aquestes accions cessin és deixa-hi d’anar.  Fa falta més consciència ja que indirectament estem perpetuant i acceptant aquestes discriminacions. Els joves podem anar a festes alternatives, equipades amb punts liles, que són una clara mostra de preocupació de les actituds discriminatòries per part dels organitzadors.

En conclusió, no només calen punts liles, sinó també consciència social i educació sobre la igualtat i el respecte.

Jordi Viadiu

2n Batxillerat d’Arts escèniques

Institut Milà i Fontanals

Anatomia aplicada

Com que no es poden fer classes obertes de dansa a l’institut us hem preparat aquest vídeo on es veu part del treball que es fa a l’assignatura d’anatomia aplicada a l’@insmilabcn durant el primer trimestre. El dia 21 farem la 3a Mostra de l’assignatura… Llegeix més»