L’autoretrat com a mirada interior

L’alumnat de 1r de Batxillerat d’Arts Escèniques ha dut a terme un projecte personal a través de la fotografia. La proposta didàctica consisteix en la preparació i cerca de referents artístics, l’aplicació dels coneixements tècnics treballats com el diafragma, la velocitat o l’ISO, i finalment el comentari de la imatge resultant a partir d’una anàlisi denotativa i connotativa d’un autoretrat personal.

Aquesta proposta a més a més parteix de la lectura de textos sobre la significació de l’autoretrat com a imatge corporal, i com a empoderament de la persona. L’alumnat s’ha retrat partint del seu concepte d’identitat que entra en diàleg o en descord amb els estereotips actuals. A més a més, aquest procés d’autoconeixement permet treballar el seu autoconcepte de manera artística perquè aquest sigui positiu, i els diferents jocs compositius ens permeten comunicar molt més del que pensaven.

La sessió de tancament de l’activitat ha sigut clau per comprendre les imatges tècnicament i també de significació segons les diferents lectures. L’alumnat ha demostrat conèixer elements compositius, contrasts entre textures i ha aprofundit en els aspectes d’interpretació.