La promoció de 3r d’ESO d’enguany continua el projecte de comunicació que es va engegar el curs passat.

El projecte de comunicació es tornarà a fer aquest curs 2021-22 a l’Institut Milà i Fontanals, ja que l’any passat va sortir prou bé. La promoció de 3r ESO d’enguany, aprendrà tots els aspectes de la normalitat on ens trobem comunicació.

Aquest projecte és en comú en les tres assignatures de llengües (català, castellà i anglès). Es realitzarà durant tot el curs perquè l’aprenentatge dels alumnes sigui de llarga duració i puguin treballar els mateixos textos en les tres llengües.

Aquest primer trimestre a català s’ha treballat la portada del diari i la notícia. Actualment, els alumnes estan elaborant, per parelles, notícies que posteriorment s’escollirà una i es penjarà en una pàgina web. A castellà s’ha elaborat, per grups de tres o quatre, una biografia imaginària d’un poeta o una poetessa que després cadascú ha exposat davant de tota la classe, cadascú centrant-se més en una etapa de la seva vida. A hores d’ara, els alumnes estan elaborant, amb el seu grup, quatre notícies inventades (una relacionada amb el seu poeta o poetessa imaginària) que més tard s’explicaran en un telenotícies. I, per últim, a anglès primer es va fer una descripció d’un personatge famós, de manera individual i posteriorment es va fer un podcast d’una xafarderia també d’algun famós, però ara sí amb parelles.

Melani Gómez i Sara Abad

#canaldereporters