Històries del Raval

GALERIA DE FOTOS

Històries del Raval és un projecte desenvolupat al barri del Raval de Barcelona entre febrer del 2019 i del 2020, coordinat per Miqui Otero i Juan Pablo Villalobos i amb la col·laboració de la llibreria La Central, els instituts Milà i Fontanals i Miquel Tarradell, i les editorials Blackie Books i Anagrama.

Neix amb l’objectiu d’identificar joves amb interès en l’escriptura i talent narratiu, per donar-los suport en la seva formació com a narradors; detectar noves veus i mirades sobre el territori (i sobre la vida) que no solen aparèixer ni a la premsa ni a la narrativa del país.

Durant el mes de març del 2019 va fer-se el concurs literari, tret de sortida del projecte: es van presentar més d’una cinquantena de relats, breus, inspirats d’al- guna manera en la vida (íntima, familiar, de carrer, escolar…) en el barri.

¿Tens entre 15 i 18 anys i vius o estudies al Raval? Participa!
Si tens una història, tens una història per explicar.

El mes de maig del 2019, el jurat, constituït per Juan Pablo Villalobos, Miqui Otero i Júlia Martí, va fer la tria dels dotze texts finalistes. Els joves seleccionats van ser premiats amb un taller de narrativa a les aules de La Central del Raval.

El curs d’escriptura, impartit pels coordinadors del projecte, va tenir lloc durant els mesos d’octubre i novembre (amb una sessió de tancament al febrer).
Els deu texts recollits en aquest llibre en són el resultat.

L’Amparo González, l’Àngela Fernández i la Mar Castellví (dels instituts Milà i Fontanals i Miquel Tarradell) són les responsables de les biografies dels participants que apareixen a continuació; sense el seu compromís i il·lusió tota aquesta aventura no hauria estat possible!

El viernes 29 de mayo, nuestros alumnos fueron a recoger los libros a la La Central del Raval. En ellos aparecen sus historias junto con las de sus compañeros del Institut Miquel Tarradell.
En las primeras fotografías podemos ver a los alumnos el día de la entrega de premios en el jardín de La Central. Allí estaban todos los seleccionados con sus escritos:

Institut Milà i Fontanals:
– La vida de un chico inocente, de Hatim Bendachmi
– El Grafiti, de Yefri Moreta
– Amanecer, de Ruoxi Lu
– El Gran Golpe, de Zahori Mercedes
– Epifanía , de Mehk Khan
– Hellebore, de Rachma Bouchaib
– La sociedad en la muerte, de Eloi Ferràndiz

En las últimas fotografías, ya con su obra en las manos, aparecen en compañía de Juan Pablo Villalobos y de Miqui Moto, los escritores que, junto a Júlia Martí, los han guiado en este bonito proyecto.
Podréis leer las historias que nos cuentan, ambientadas todas en El Raval, en la biblioteca de nuestro instituto, donde dejaremos algún ejemplar.