El nostre company Esteve Bestard de viatge a Porto

L’escola secundària de Maia és una agrupació d’escoles que engloben tot l’ensenyament obligatori (dels 3 als 18 anys). Hi ha més de 2500 alumnes que en formen part. Per ara hem visitat dues de les escoles, la d’ensenyament mitjà i superior i una altra d’ensenyament mitjà que es troba a uns 4 km de la primera.
L’acollida ha estat excepcional, tant per part de les nostres col·legues com de l’equip directiu. Hem pogut observar diverses classes amb metodologia CLIL i l’experiència és molt inspiradora. Es nota que Portugal ha invertit molt en les condicions materials a l’educació. Els espais i el material és molt nou i variat i els professors treballen bones condicions.
El grup CLIL està molt motivat i disposen de dues hores a la setmana per a organitzar-se i plantejar les classes. El resultat és molt engrescador i l’alumnat està molt motivat. El nivell d’anglès és desigual (en general força bo), però en cap cas resulta problemàtic per a desenvolupar amb normalitat les classes. Com ja he dit, l’èxit del projecte és el resultat, sobretot, de la bona entesa i la gran motivació del grup de professorat que hem conegut. Una sort gaudir d’aquesta experiència. Penso que tornaré ple d’idees per compartir i amb un enriquiment personal i professional enorme!