Diari El Raval: desembre 2020

Educació i pandèmia al barri del Raval

Precious González, 2n Batxillerat

La pandèmia de COVID-19 no s’ha aturat a cap frontera i ha afectat les persones independentment de la seva nacionalitat, classe social, nivell educatiu o gènere, però les seves conseqüències no han sigut les mateixes per a tota la població, ja que ha afectat més durament els més vulnerables.
Aquesta crisi ha posat al descobert les nombroses deficiències i desigualtats en els barris més empobrits, com és el cas del Raval. La majoria dels nens i nenes residents als barri provenen de famílies amb falta de recursos que els permetin cobrir les necessitats bàsiques. A mesura que avança la pandèmia, es posa de manifest que l’ensenyament virtual que les escoles i instituts s’han vist obligats a fer, simplement no ha funcionat en tots els casos. Els estudiants lliuren les tasques tard, no sempre es connecten a les classes, molts tenen manca d’ordinadors o de connectivitat. A més, alguns no tenen suport a casa i tot i així fan tot el possible per fer el seguiment de la seva feina diària. És per tot això que és evident que el fracàs escolar entre els estudiants del barri s’agreujarà notablement.
En definitiva, la pandèmia dificulta que tots els estudiants tinguin les mateixes oportunitats d’assolir l’èxit escolar. Ara depèn del govern dur a terme reformes que incrementin el pressupost en educació i proporcionin ordinadors i connectivitat a tots aquells estudiants que ho necessitin, tal i com van prometre que farien a l’inici de curs.