Preparats, llestos… a l’esprint!

Durant quasi dues hores, alguns alumnes de 3r i 4t d’ESO han estat aquest matí intentant resoldre els problemes que se’ls plantejava en la convocatòria anual de “Problemes a l’esprint”.
Els alumnes, primerament, s’organitzen en dos grups que han de resoldre 4 problemes matemàtics de manera col·laborativa i amb la llibertat d’utilitzar els materials que ells consideren. L’organització i el treball en equip, han estat imprescindibles per poder resoldre les situacions plantejades, ja que les solucions calculades d’un grup formen part de les dades que necessiten els alumnes de l’altre grup.
Finalitzats els 8 problemes inicials, s’han agrupat tots els alumnes per tal de resoldre els dos problemes finals en comú, on havien d’utilitzar també els resultats obtinguts prèviament.
Ha estat una activitat engrescadora i valorada molt positivament pels alumnes, que han compartit maneres de treballar diferents amb la resta de companys i han aplicat altres estratègies de resolució de problemes de manera col·laborativa.
Durant el segon trimestre, participaran també en aquesta activitat els alumnes de cicle superior de primària i els alumnes de 1r i 2n d’ESO.