Per un Carnaval no sexista

S’atansa Carnaval i des de la Comissió de Coeducació de l’Institut escola Daniel Mangrané ens preguntem: les disfresses reprodueixen rols i estereotips sexistes i de gènere? Només cal fer una ullada a algun catàleg de disfresses o fer un tomb per alguna botiga i malauradament veiem que sí.

– Us n’heu adonat que sovint les disfresses de xiquetes i adolescents, tot i que siguen de bomberes, policies o científiques, estan hipersexualitzades? (és així com elles van incorporant que cal estar sempre guapa, sexy i atractiva…)
– Us n’heu adonat que hi ha disfresses per a ells i disfresses per a elles i que l’actitud i els valors i transmeten no són els mateixos?
– Us n’heu adonat que les disfresses per a nois que es volen disfressar de noia o de dona sovint les ridiculitza?

Compartim amb vosaltres uns quants Consells per un Carnaval no sexista que ens poden ajudar a reflexionar sobre el tema i detectar detalls que potser de vegades se’ns passen per alt i que no fan altra cosa que fomentar els estereotips de gènere i les desigualtats.

Adjuntem també alguns dibuixos, fruit del resultat de la reflexió feta amb l’alumnat.

Per un Carnaval no sexista, us animem a trencar estereotips!

Per Carnaval, no tot s’hi val!