Halloween i Castanyada… Escriptura i lectura de contes de por

El mes d’octubre s’acaba amb una de les tradicions més arrelades arreu de Catalunya: la Castanyada. Una festa esperada per grans i petits que se celebra de diferents maneres la nit del 31 d’octubre i que, des de fa molts anys, conviu a casa nostra amb la tradició adoptada del Halloween.

L’alumnat de 1r d’ESO ens hem volgut preparar per a aquestes dues festes treballant a l’aula l’escriptura i la lectura de contes de por. El resultat, tot i tractar temes terrorífics, ha estat ben divertit i entre les dues classes hem creat aquesta decoració a la cartellera del passadís de l’Institut Escola.

A més, l’alumnat participarà també a l’XI Concurs de microrelats de terror que organitza la biblioteca de l’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa. Esperem que hi hagi sort!

Us atreviu a llegir una petita mostra?

• Les cames en primer lloc i, després, la resta del cos van començar a esquivar nínxols, creus i sants petrificats.
  • Ahir ella em va mirar, em va somriure i em va prendre de la mà. No sabia que el meu reflex podia fer això.
  • Condemnaré per sempre la persona confident. Ara, ho sento, ja t’ho he contat a tu. Em pots guardar el secret?
  • Semblava un d’aquells llangardaixos que esperen i, després, es mouen com la llum i… Zas! Ningú ens va tornar a veure mai més.
  • El que no sabien aquells nois és que hi ha una frase feta que diu: “Yo no quiero que entres, pero si entras, dudo que salgas”.
  • Quin futur li esperava a la seva amiga Hannah? Malauradament, ben aviat ho sabria…
  • Reconec aquest lloc… Veig les gotes de sang abalançant-se sobre mi. Aquell dia vaig morir, i ara… Per què sóc aquí?

Que tingueu una feliç Castanyada i un Halloween de por! I, sobretot, no oblideu un parell de panellets i castanyes per passar el cap de setmana.