El passat dilluns 10 de febrer, els alumnes d’Administració i Finances de primer van anar a visitar una de les institucions polítiques més importants del nostre país, on es prenen decisions que afecten la vida de tots els catalans, i la política en general. Entre altres coses, hem estat investigant quins són els orígens de l’Estat i com es legitima el poder polític, quina és la història del nostre Parlament, i quines són algunes de les principals ideologies dels partits que ens representen.
Al Parlament, els alumnes s’han convertit en diputats en una activitat de “role playing”, on han dut a terme una comissió parlamentària. Dividits en grups parlamentaris, els portaveus de cada grup han portat propostes per millorar aspectes de la nostra vida (en àmbits d’igualtat, medi ambient i educació), i han hagut de treballar, conjuntament, per posar-se d’acord en un document final de 5 propostes definitives, que es lliuraran a diputats del Parlament.
L’activitat s’ha fet seguint els passos protocol·laris establerts per aquests tipus de comissions.
Finalment, hem pogut fer una visita guiada a algunes de les sales més emblemàtiques, com el Saló de Plens, el Saló dels Canelobres o l’Escala d’Honor.
Pensem que ha estat una activitat enriquidora, tant per als alumnes com per al professorat.
Rumb al teu futur
ILB – connected to change




