Tècnic/a en gestió administrativa, perfil professional logística
Cicle formatiu de grau mitjà
FAMÍLIA: administració i gestió DURADA: 2000 hores (en el centre i l’empresa)
NÚM. DE CURSOS: 2 cursos
METODOLOGIA: metodologies actives d’aprenentatge
HORARI: Matí (Primer curs) – Tarda (Segon curs)
PREU EN CONCEPTE DE MATERIAL: 80 euros de material (pagament únic a principi de curs, no hi ha quota mensual)
MODALITATS MATRÍCULA:
Es pot fer la matrícula del cicle complet o bé matricular-se de mòduls solts o unitats formatives soltes. També es pot realitzar matrícula en modalitat semipresencial per tal de facilitar l’assistència a les persones que no poden assistir presencialment a totes les hores lectives (per feina, per tenir cura d’altres persones o per qualsevol altra circumstància excepcional). La incompatibilitat amb l’horari lectiu s’ha d’acreditar documentalment.
Per a més informació consulteu el web del Departament d’Educació.
CONDICIONS D’ACCÉS:
-
- tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria,
- tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar,
- haver superat el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM),
- haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP),
- tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics,
- haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI),
- haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys, o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d’edat,
- tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior.
Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi han de tenir, com a mínim, 17 anys l’any en què es fa la prova.
PLA D’ESTUDIS:
Curs 1r | |||
Mòduls professionals | Hores mínimes | HLD | Hores totals |
MP1 Comunicació empresarial i atenció al client | 132 | 33 | 165 |
MP2 Operacions administratives de compravenda | 99 | 33 | 132 |
MP4 Operacions auxiliars de tresoreria | 132 | 132 | |
MP5 Tècnica comptable | 132 | 132 | |
MP7 Tractament informàtic de la informació UF1, UF2, UF3, (1) | 132 | 132 | |
MP8 Anglès | 99 | 99 | |
MP11 Formació i orientació laboral | 66 | 66 | |
Total | 792 | 66 | 858 |
Tutoria | 33 | 33 | |
Total primer curs | 825 | 891 |
Curs 2n | |||
Mòduls professionals | Hores mínimes | HLD | Hores totals |
MP3 Operacions administratives de recursos humans | 99 | 99 | |
MP6 Tractament de la documentació comptable | 99 | 33 | 132 |
MP7 Tractament informàtic de la informació UF4, UF5, UF6 (1) | 99 | 99 | |
MP9 Empresa i Administració | 132 | 132 | |
MP10 Empresa a l’aula | 264 | 264 | |
Total | 693 | 33 | 726 |
Tutoria | 33 | 33 | |
Total segon curs | 726 | 759 | |
MP12. Formació en centres de treball | 416 |
POTS OPTAR PER:
Una formació professional d’excel·lència i d’un alt nivell de qualitat.
QUINA SERÀ LA MEVA FORMACIÓ?:
Aquest/a professional tindrà la capacitat de realitzar activitats de suport administratiu en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant a empreses públiques com a privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons normes de prevenció de riscos laborals i protecció ambiental. Es formarà professionalment en:
-
- Analitzar el flux d’informació i la tipologia i finalitat dels documents o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, per tramitar-los.
- Analitzar els documents o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, reconeixent la seva estructura, elements i característiques per elaborar-los.
- Identificar i seleccionar les expressions en llengua anglesa, pròpies de l’empresa per elaborar documents i comunicacions.
- Analitzar les possibilitats de les aplicacions i equips informàtics, relacionant-les amb la seva ocupació més eficaç en el tractament de la informació per elaborar documents i comunicacions.
- Realitzar documents i comunicacions en el format característic i amb les condicions de qualitat corresponent, aplicant les tècniques de tractament de la informació en la seva elaboració.
- Analitzar i elegir els sistemes i tècniques de preservació de comunicacions i documents adequats a cada cas, aplicant-les de forma manual i informàtica per classificar-los, registrar-los i arxivar-los.
- Interpretar la normativa i metodologia comptable, analitzant la problemàtica comptable que es pot donar en una empresa, així com la documentació associada per al seu registre.
- Introduir assentaments comptables manualment i en aplicacions informàtiques específiques, seguint la normativa en vigor per registrar comptablement la documentació.
- Comparar i avaluar els elements que intervenen en la gestió de la tresoreria, els productes i serveis financers bàsics i els documents relacionats amb els mateixos, comprovant les necessitats de liquiditat i finançament de l’empresa per realitzar les gestions administratives relacionades.
- Efectuar càlculs bàsics de productes i serveis financers, emprant principis i matemàtica financera elemental per realitzar les gestions administratives de tresoreria.
- Reconèixer la normativa legal aplicable, les tècniques de gestió associades les funcions del departament de recursos humans, analitzant la problemàtica laboral que es pot donar en una empresa i la documentació relacionada per realitzar la gestió administrativa dels recursos humans.
- Identificar i preparar la documentació rellevant així com les actuacions que s’han de desenvolupar, interpretant la política de l’empresa per efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació del recursos humans.
- Emplenar documentació i preparar informes consultant la normativa en vigor i les vies d’accés (Internet, oficines d’atenció al públic) a l’Administració Pública i emprant, en el seu cas, aplicacions informàtiques ad hoc per donar suport administratiu en l’àrea de gestió laboral de l’empresa.
- Seleccionar dades i emplenar documents derivats de l’àrea comercial, interpretant normes mercantils i fiscals per realitzar les gestions administratives corresponents.
- Transmetre comunicacions de forma oral, telemàtica o escrita, adequant-les a cada cas i analitzant els protocols de qualitat i imatge empresarial o institucional per desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari..
- Identificar les normes de qualitat i seguretat i de prevenció de riscos laborals i ambientals, reconeixent els factors de risc i paràmetres de qualitat per aplicar els protocols corresponents en el desenvolupament del treball .
- Reconèixer les principals aplicacions ofimàtiques de gestió per al seu ús assidu en l’acompliment de l’activitat administrativa.
EN FINALITZAR ELS MEUS ESTUDIS, QUÈ PUC FER?:
- Continuar estudiant:
Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic o tècnica, que permet accedir:
-
- al batxillerat en qualsevol modalitat,
- a un altre cicle de grau mitjà amb la possibilitat d’establir convalidacions de mòduls professionals d’acord amb la normativa vigent,
- a un cicle de grau superior de formació professional.
2. Optar per les següents sortides professionals:
La superació d’aquest cicle formatiu permet accedir al món laboral com a:
-
- Auxiliar administratiu.
- Ajudant d’oficina.
- Auxiliar administratiu de cobraments i pagaments Administratiu comercial.
- Auxiliar administratiu de gestió de personal
- Auxiliar administratiu de les administracions públiques. Recepcionista.
- Empleat d’atenció al client.
- Empleat de tresoreria.
- Empleat de mitjans de pagament.