CFGM Gestió Administrativa

Tècnic/a en gestió administrativa, perfil professional logística

Cicle formatiu de grau mitjà

FAMÍLIA: administració i gestió   DURADA: 2000 hores  (en el centre i l’empresa)

NÚM. DE CURSOS: 2 cursos

METODOLOGIA: metodologies actives d’aprenentatge

HORARI: Matí (Primer curs) – Tarda (Segon curs)

PREU EN CONCEPTE DE MATERIAL: 80 euros de material (pagament únic a principi de curs, no hi ha quota mensual)

MODALITATS MATRÍCULA:

Es pot fer la matrícula del cicle complet o bé matricular-se de mòduls solts o unitats formatives soltes. També es pot realitzar matrícula en modalitat semipresencial per tal de facilitar l’assistència a les persones que no poden assistir presencialment a totes les hores lectives (per feina, per tenir cura d’altres persones o per qualsevol altra circumstància excepcional). La incompatibilitat amb l’horari lectiu s’ha d’acreditar documentalment.

Per a més informació consulteu el web del Departament d’Educació.

CONDICIONS D’ACCÉS:

    • tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria,
    • tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar,
    • haver superat el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM),
    • haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP),
    • tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics,
    • haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI),
    • haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys, o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d’edat,
    • tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior. 

Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi han de tenir, com a mínim, 17 anys l’any en què es fa la prova.

PLA D’ESTUDIS:

Curs 1r
Mòduls professionals Hores mínimes HLD Hores totals
MP1 Comunicació empresarial i atenció al client 132 33 165
MP2 Operacions administratives de compravenda 99 33 132
MP4 Operacions auxiliars de tresoreria 132   132
MP5 Tècnica comptable 132   132
MP7 Tractament informàtic de la informació UF1, UF2, UF3, (1) 132   132
MP8 Anglès 99   99
MP11 Formació i orientació laboral  66   66
Total 792 66 858
Tutoria 33   33
Total primer curs 825   891

 

Curs 2n
Mòduls professionals Hores mínimes HLD Hores totals
MP3 Operacions administratives de recursos humans 99   99
MP6 Tractament de la documentació comptable 99 33 132
MP7 Tractament informàtic de la informació UF4, UF5, UF6 (1) 99   99
MP9 Empresa i Administració 132   132
MP10 Empresa a l’aula 264   264
Total 693 33 726
Tutoria 33   33
Total segon curs 726   759
MP12. Formació en centres de treball     416

POTS OPTAR PER:

Una formació professional d’excel·lència i d’un alt nivell de qualitat.

QUINA SERÀ LA MEVA FORMACIÓ?:

Aquest/a professional tindrà la capacitat de realitzar activitats de suport administratiu en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant a empreses públiques com a privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons normes de prevenció de riscos laborals i protecció ambiental. Es formarà professionalment en:

    1. Analitzar el flux d’informació i la tipologia i finalitat dels documents o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, per tramitar-los.
    2. Analitzar els documents o comunicacions que s’utilitzen en l’empresa, reconeixent la seva estructura, elements i característiques per elaborar-los.
    3. Identificar i seleccionar les expressions en llengua anglesa, pròpies de l’empresa per elaborar documents i comunicacions.
    4. Analitzar les possibilitats de les aplicacions i equips informàtics, relacionant-les amb la seva ocupació més eficaç en el tractament de la informació per elaborar documents i comunicacions.
    5. Realitzar documents i comunicacions en el format característic i amb les condicions de qualitat corresponent, aplicant les tècniques de tractament de la informació en la seva elaboració.
    6. Analitzar i elegir els sistemes i tècniques de preservació de comunicacions i documents adequats a cada cas, aplicant-les de forma manual i informàtica per classificar-los, registrar-los i arxivar-los.
    7. Interpretar la normativa i metodologia comptable, analitzant la problemàtica comptable que es pot donar en una empresa, així com la documentació associada per al seu registre.
    8. Introduir assentaments comptables manualment i en aplicacions informàtiques específiques, seguint la normativa en vigor per registrar comptablement la documentació.
    9. Comparar i avaluar els elements que intervenen en la gestió de la tresoreria, els productes i serveis financers bàsics i els documents relacionats amb els mateixos, comprovant les necessitats de liquiditat i finançament de l’empresa per realitzar les gestions administratives relacionades.
    10. Efectuar càlculs bàsics de productes i serveis financers, emprant principis i matemàtica financera elemental per realitzar les gestions administratives de tresoreria.
    11. Reconèixer la normativa legal aplicable, les tècniques de gestió associades  les funcions del departament de recursos humans, analitzant la problemàtica laboral que es pot donar en una empresa i la documentació relacionada per realitzar la gestió administrativa dels recursos humans.
    12. Identificar i preparar la documentació rellevant així com les actuacions que s’han de desenvolupar, interpretant la política de l’empresa per efectuar les gestions administratives de les àrees de selecció i formació del recursos humans.
    13. Emplenar documentació i preparar informes consultant la normativa en vigor i les vies d’accés (Internet, oficines d’atenció al públic) a l’Administració Pública i emprant, en el seu cas, aplicacions informàtiques ad hoc per donar suport administratiu en l’àrea de gestió laboral de l’empresa.
    14. Seleccionar dades i emplenar documents derivats de l’àrea comercial, interpretant normes mercantils i fiscals per realitzar les gestions administratives corresponents.
    15. Transmetre comunicacions de forma oral, telemàtica o escrita, adequant-les a cada cas i analitzant els protocols de qualitat i imatge empresarial o institucional per desenvolupar les activitats d’atenció al client/usuari..
    16. Identificar les normes de qualitat i seguretat i de prevenció de riscos laborals i ambientals, reconeixent els factors de risc i paràmetres de qualitat per aplicar els protocols corresponents en el desenvolupament del treball .
    17. Reconèixer les principals aplicacions ofimàtiques de gestió per al seu ús assidu en l’acompliment de l’activitat administrativa.

EN FINALITZAR ELS MEUS ESTUDIS, QUÈ PUC FER?:

  1. Continuar estudiant:

Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic o tècnica, que permet accedir:

    • al batxillerat en qualsevol modalitat,
    • a un altre cicle de grau mitjà amb la possibilitat d’establir convalidacions de mòduls professionals d’acord amb la normativa vigent,
    • a un cicle de grau superior de formació professional.

2. Optar per les següents sortides professionals:

La superació d’aquest cicle formatiu permet accedir al món laboral com a:

    • Auxiliar administratiu.
    • Ajudant d’oficina.
    • Auxiliar administratiu de cobraments i pagaments Administratiu comercial.
    • Auxiliar administratiu de gestió de personal
    • Auxiliar administratiu de les administracions públiques. Recepcionista.
    • Empleat d’atenció al client.
    • Empleat de tresoreria.
    • Empleat de mitjans de pagament.