Política de qualitat

L’Institut de Logística de Barcelona (d’ara endavant, ILB) disposa d’un Sistema de Gestió de la Qualitat d’acord amb la norma ISO 9001 vigent i els requisits disposats per l’administració educativa.

El principal objectiu del Sistema de Gestió de Qualitat és assegurar un nivell d’excel·lència en la satisfacció de les necessitats i expectatives dels grups d’interès: alumnat, famílies, professorat, personal d’administració i serveis, organitzacions empresarials o laborals en l’àmbit d’acció del centre i administracions públiques. A més, incrementar la qualitat de la formació que ofereix el centre i donar més oportunitats a l’alumnat per a la seva inserció professional, en un entorn adaptat als requeriments de les empreses properes al centre i en un àmbit internacional.

Les línies d’actuació d’aquesta Política estan d’acord amb el Projecte Educatiu de Centre i són les següents:

• Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanents per a tots (Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 de l’Agenda 2030).
  • Compromís en complir les expectatives i requeriments dels nostres grups d’interès, d’acord amb els preceptes legals i reglamentacions vigents.
  • Informar de tots els objectius i criteris de Qualitat a tots els grups d’interès mitjançant aquest document i la seva publicació a la pàgina web del centre.
  • Integració en el node d’economia blava del Port de Barcelona – Estratègia 2040 Port de Barcelona, seguint els criteris establerts, en concret, pel sistema de qualitat del Port de Barcelona.
  • Implementar el sistema d’indicadors de Qualitat del centre, així com realitzar un seguiment i anàlisi del progrés dels mateixos, per poder conèixer el grau d’assoliment del nivell de qualitat desitjat.
  • Preveure actuacions per reduir al mínim els riscos laborals, vetllar perquè la seguretat, la salut i les condicions laborals siguin les òptimes en l’àmbit del treball. Tenint especial cura pel benestar dels integrants de la comunitat educativa.
  • Reduir i prevenir la contaminació ambiental que es pugui dur a terme a causa de les accions realitzades des del centre (ODS 13 agenda 2030 per combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest).
  • Establir un procés de millora continuada en el desenvolupament de la cartera de serveis del centre, del qual és responsable la totalitat de l’equip professional del centre.

Per últim, la Política de Qualitat que és un compromís que afecta a tota la comunitat educativa, es manté actualitzada mitjançant revisions periòdiques per part de la direcció, per tal d’incloure els canvis que es produeixin a la comunitat educativa i al seu entorn de referència. A més, l’equip directiu en vetllarà i en facilitarà l’assoliment d’aquesta Política a través de la gestió i amb els mitjans de què disposi.

Versió íntegra del document consultable aquí