Connectem

L’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i del coneixement (TAC) i la seva aplicació didàctica són un dels objectius estratègics més importants a la nostra escola. Des del convenciment que la integració d’aquestes en el dia a dia de les aules influeix de forma positiva en l’aprenentatge dels infants, vam iniciar el curs 2013-2014 el treball amb dispositius mòbils a les aules.

Alguns dels objectius que pretenem aconseguir amb el projecte són:

• Aprofitar les possibilitats de les tablets en l’àmbit educatiu
  • Establir lligams afectius entre Jedis i Padawans al voltant de les noves tecnologies
  • Facilitar la incorporació d’un nou recurs didàctic a les aules
  • Afavorir la implantació i la integració de les TAC en el currículum.
  • Propiciar la recerca i/o generació de continguts digitals de caire educatiu

El projecte Connectem es basa en la col·laboració entre els alumnes més grans de l’escola i els més petits. Són els alumnes de 6è els que s’inicien en l’ús de les tauletes interactives i després les presenten als d’educació infantil per realitzar activitats conjuntes. Tant el títol del projecte com els rols dels participants han estat escollits pels propis alumnes. Així, els alumnes de 6è esdevenen JEDIS (guies, mestres) i els d’infantil són els PADAWANS (aprenents), seguint el significat d’aquests personatges a la saga de la coneguda pel·lícula “La Guerra de les Galàxies”. Aquí teniu un petit video resum de l’activitat.

Els primers anys del projecte ens van servir per comprovar l’efectivitat de l’ús de les tecnologies mòbils a l’escola per tal d’accedir a la informació, propiciar nous entorns d’aprenentatge i apropar i motivar els infants envers continguts, sovint molt allunyat s de la seva realitat. Amb el pas del temps les tecnologies mòbils han anat formant part del dia a dia de grans i petits. Actualment les trobem en algún dels ambients d’infantil, com una proposta més, en diferents moments de recerca als grups de mitjans i formant part consolidada del treball per projectes i d’altres àmbits en els grups de grans.

Durant aquests sis anys de projecte la premsa s’ha fet ressò del CONNECTEM en diferents moments…

Al setembre de 2016 vam tenir la sort de presentar  el Projecte Connectem  a la II Jornada TAC 0-8, organitzada per la UAB i el Departament d’Ensenyament. La trobada, celebrada al campus de la universitat i dirigida a mestres d’infantil i primària, tenia com a objectiu incentivar l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en els processos educatius dels infants de 0 a 8 anys. El nostre projecte va rebre una gran acollida i des de diverses escoles i alguns CRP’s del territori hi va haver molt d’interès en aplicar-lo a les seves aules.