Preinscripció Batxillerat

• Presentació de sol·licituds
    • del 18 al 25 d’abril de 2024, ambdós inclosos
    • Termini per presentar documentació: 26 d’abril de 2024
  • Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional
    • 17 de maig de 2024
  • Període de reclamacions
    • Del 17 al 23 de maig de 2024
  • Publicació de la llista d’admesos i llista d’espera
    • 20 de juny de 2024
  • Període de matrícula ordinària
    • del 21 de juny a l’1 de juliol de 2024, ambdós inclosos

Presentació de sol·licituds

• Sol·licitud amb suport informàtic
    • Si es presenta la sol·licitud en suport informàtic, cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.

Centres i ensenyaments adscrits

• Institut – Escola El Pla de l’Avellà (codi centre: 08059779)

Criteris prioritaris i complementaris

Criteris prioritaris
    • Germans escolaritzats al centre: 50 punts
    • Proximitat geogràfica del domicili habitual de l’alumne al centre:
      • Quan el domicili habitual es troba a la zona educativa del centre: 30 punts
        • Es comprova amb el DNI/NIE. Si no coincideix és necessari certificat municipal de convivència
      • Quan es pren en consideració el lloc de treball del pare/mare: 20 punts
        • S’ha d’aportar contracte de treball o certificat de l’empresa.
    • Renda garantida de ciutadania: 15 punts
      • Acreditació de ser beneficiari de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania.
    • Certificat acadèmic de la qualificació mitjana dels estudis que en permeten l’accés: Se suma la qualificació mitjana dels estudis que permeten l’accés a batxillerat: qualificació mitjana, calculada amb dos decimals. Si l’alumne encara està cursant els estudis previs en el moment de la sol·licitud, s’utilitza la qualificació mitjana dels cursos d’aquests estudis ja avaluats definitivament, calculada també amb dos decimals.
      • Important: En el cas d’alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya a partir el curs 2017/2018 o que actualment cursen 4t d’ESO a Catalunya, NO cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana d’expedient, ja que s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació.
Criteris complementaris
  • Criteri del pare, mare o el tutor o tutora legal que treballa al centre educatiu: 10 punts
  • Família nombrosa o monoparental: 10 punts.
  • Ser bessó o trigemin. Quan l’alumne/a hagi nascut en un part múltiple: 10 punts
  • Discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne, pare/mare o germans: 15 punts
  • Quan l’alumne o alumna es troba en situació d’acolliment familiar: 10 punts
  • Condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme: 10 punts

Concrecions

• Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per alumne/a però s’hi poden indicar peticions d’admissió en diversos centres.
  • No s’accepten sol·licituds que es presentin en paper, ni per correu electrònic.
  • La consulta de resultats es podrà fer a través de preinscripcio.gencat.cat amb el codi de sol·licitud i el número del DNI de la persona que ha formalitzat la sol·licitud.
  • En cas de tenir algun dubte podreu rebre assessorament a través de suport telefònic al 937506366 o suport per correu electrònic a iesvilatzara@xtec.cat, de 9h a 14h.

Normativa

• RESOLUCIÓ EDU/465/2024, de 22 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2024-2025.
  • Itineraris 1BTX 2023-2024
  • Itineraris 2BTX 2023-2024