ESO

L’Educació Secundària Obligatòria (ESO) és una etapa educativa que s’estructura en quatre cursos: 1r, 2n, 3r i 4t

En el nostre centre a 1r  i 2n d’ESO de les 3 línies oficials en fem quatre grups d’uns  25 alumnes, per atendre millor l’alumnat i facilitar l’adaptació a l’institut.

A 3r i a 4t tenim tres grups d’uns 30 alumnes.

El currículum de l’educació secundària obligatòria estableix matèries comunes per a tot l’alumnat i matèries optatives.

A  tercer curs la matèria de ciències de la naturalesa es desdobla en biologia i geologia, d’una banda, i física i química, de l’altra.

El currículum optatiu té com a finalitat reforçar, ampliar i complementar les matèries comunes. En l’oferta de matèries optatives s’ofereix com a segona llengua estrangera el francès des de 1r d’ESO.

L’alumnat de 4t d’ESO ha de cursar tres matèries específiques.

En algunes matèries  com física i química i algunes optatives, s’imparteix part de la classe en anglès, per tal de familiaritzar l’alumnat en l’ús vehicular d’aquesta llengua.

Es potencia el treball per projectes 1r d’ESO a 4t d’ESO l’alumnat fa tres projectes per àmbits. En tots els casos són activitats que es fan en equip.

Matèries comunes 1r, 2n, 3r :
  • Ciències de la naturalesa
  • Ciències socials, geografia i història
  • Educació física
  • Educació per a la ciutadania i els drets humans
  • Educació visual i plàstica
  • Llengua catalana i literatura
  • Llengua castellana i literatura
  • Llengua estrangera
  • Matemàtiques
  • Tecnologies
Matèries comunes 4t :